نام اراک و ساوه در لیست پرخطرها/مسئولان مربوطه نجنبند، ویروس وارد صنایع می‌شود
مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت اراک و ساوه در زمره شهرهای پرخطر در شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

حسن مهرعلی در شصت و پنجمین جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی با تاکید بر اینکه عادی انگاری فعلی سم مهلکی در قطع زنجیره ابتلا به کرونا است، اظهار کرد: هرگاه روند رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه رو به تنزل رفت، میزان شیوع بیماری و موارد ابتلا بالا می رود و اگر قرار بر مدیریت بیماری است باید اصل اول که رعایت پروتکل های بهداشتی است به شدت مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت در هفته گذشته اراک و ساوه جزو شهرهای پرخطر قرار داشته اند و طبق این شرایط باید فقط صنوف و اماکن در درجه یک فعالیت داشته باشند، افزود: متاسفانه در برخی فرمانداری ها به تشکیل کارگروه نظارتی توجه نمی شود در حالی که باید در کنار ظرفیت های حاکمیتی از ظرفیت های مردمی، سمن ها و خوداظهاری دستگاه های اجرایی استفاده شود.

مهرعلی تصریح کرد: بالاخره ۲۰ درصد پرسنل ادارات پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و مدیران می توانند به ازای همین ۲۰ درصد اخطار کتبی داده باشند، ولی چنین چیزی را شاهد نیستیم و فرآیند معیوب است، طبق مصوبه ستاد اتوبوس ها باید با ۵۰ درصد ظرفیت حرکت کنند ولی ۳۰ درصد بیشتر از ظرفیت هم مسافر سوار می کنند.

وی در خصوص نظارت و بازرسی از صنایع تاکید کرد: اداره کل کار و سازمان صمت اگر نجنبند، ویروس وارد صنایع می شود و باید در این حوزه نظارت ویژه اعمال شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان مرکزی، بیان کرد: اعلام شد که باشگاه های بدنسازی تعطیلند، اما همچنان فعالند، هیچ تور گردشگری و مسافرتی در شهرهای دارای ریسک بالا لغو نشده است، پاساژها، ایستگاه های سوخت، بانک ها، دفاتر پیشخوان دولت، پلیس ۱۰+ و دفاتر قضایی در رعایت پروتکل ها وضعیت خوبی ندارند، مراسم های مذهبی در برخی اماکن با جمعیت بالا برگزار می شود، حتی در یکی از صنایع بزرگ استان مجمع عمومی با ۷۰۰ نفر برگزار شد. فروشندگان دوره گرد و آموزشگاه های خصوصی و روزبازارها پروتکل ها را رعایت نمی کنند، وضعیت آرامستان اراک همچون گذشته است به طوری که در مراحل کفن و دفن و نماز پروتکل ها رعایت نمی شود و باید برای این موارد برخورد لازم صورت گیرد و فرآیند نظارت اصلاح شود.

مهرعلی تصریح کرد: چالش بعدی ما مراسم های عروسی است که باید مصوبه مناسب داشت و محکم روی مصوبات ایستاد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.