اختصاص ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار برای ضدعفونی مدارس قزوین
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: به‌منظور ضدعفونی کردن مدارس منابع لازم را در اختیار مدارس قراردادیم؛ در همین راستا یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بین مدارس استان قزوین توزیع‌شده است.

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت آموزش‌وپرورش مدارس از ۱۵ شهریورماه بازگشایی می‌شود، اگر وضعیت مناطق سفید باشد کلاس‌ها به‌صورت کاملاً حضوری و در مناطق قرمز کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: اگر مناطق زرد باشد مدارس با حضور ۵۰ درصد دانش آموزان برپا می‌شود، درواقع دانش آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند، برخی در سه روز اول و برخی نیز در سه روز دوم هفته به مدرسه می‌روند، این روند هر هفته به‌صورت چرخشی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: در مناطقی که وضعیت قرمز دارند اگرچه کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود اما معلمان و عوامل اجرایی موظف هستند به‌صورت کامل و طبق برنامه در مدرسه حاضر شوند و کلاس مجازی را در مدرسه برگزار کنند.

وی بیان کرد: به‌منظور ضدعفونی کردن مدارس منابع لازم را در اختیار مدارس قراردادیم؛ در همین راستا یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بین مدارس استان قزوین توزیع‌ شده است، به این صورت که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی به‌حساب مدارس واریز شده تا مدیران مدرسه محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده خریداری کنند.

اصغری افزود: حدود ۲۵۰ میلیون تومان نیز به‌صورت متمرکز به‌عنوان سرانه بهداشتی و ضدعفونی‌کننده سطوح در اختیار مدارس قرار داده‌شده است، همچنین استفاده از ماسک در مدارس الزامی است و پروتکل‌های بهداشتی باید به‌صورت کامل در مدارس رعایت شود؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی نیز به‌صورت مستمر از مدارس بازدید و نظارت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور تأمین اینترنت مدارس نیز زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم، به استثنای تعداد محدودی از روستاها که به اینترنت دسترسی ندارند، دسترسی بقیه مدارس به اینترنت در سطح استان تأمین‌شده و مشکلی وجود ندارد، در روستاهایی که زیرساخت لازم وجود ندارد نیز تلاش می‌کنیم با همکاری اپراتورهای تلفن همراه مودم‌ها سیار تهیه و اینترنت را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین یادآور شد: علاوه بر نبود زیرساخت‌های اینترنتی در برخی از مناطق استان یکی دیگر از مشکلات، دانش‌آموزانی هستند که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، در حال حاضر در استان قزوین ۲۵۰ هزار دانش‌آموز داریم که پیش‌بینی می‌شود هفت هزار دانش‌آموز ساکن مناطق حاشیه‌ای قزوین به گوشی هوشمند دسترسی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این دانش آموزان شناسایی‌شده و با کمیته امداد و بهزیستی صحبت کردیم که دسترسی به گوشی هوشمند برای این دانش آموزان فراهم شود، درصورتی‌که آموزش‌ها به‌صورت مجازی باشد تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد و دانش‌آموزی به علت محرومیت مالی از تحصیل بازنماند.

والدین دانش آموزان را بدون نگرانی ثبت‌نام کنند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: شیوع کرونا نباید مانع تحصیل دانش آموزان شوند، در حال حاضر برخی از والدین نگران حضور دانش آموزان در مدارس هستند بنابراین از ثبت‌نام آن‌ها خودداری می‌کنند اما توجه کنند که حداکثر مهلت ثبت‌نام تا پایان مرداد است.

وی عنوان کرد: اگر ثبت‌نام صورت نگیرد دانش‌آموز با وقفه تحصیلی یک‌ساله روبه‌رو می‌شود، جایی برای نگرانی وجود ندارد و اگر وضعیت کرونا قرمز باشد ما آموزش را به‌صورت مجازی برگزار می‌کنیم و درصورتی‌که شرایط مساعدتر باشد و آموزش حضوری برقرار شود نیز کلیه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

اصغری افزود: اگر دانش‌آموزی ثبت‌نام نکند و در اواسط پاییز شرایط شیوع کرونا مساعدتر شود، والدین بخواهند دانش‌آموز را ثبت‌نام کنند مدرسه از این کار خودداری می‌کند، برای دانش‌آموزان میان‌پایه‌ای لزومی برای ثبت‌نام حضوری نیست و می‌توانند با یک تلفن ثبت‌نام کنند اما برای پایه‌های اول، هفتم و دهم باید به‌صورت حضوری ثبت‌نام شود و ثبت‌نام بر اساس سهمیه و کروکی نشانی منزل انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به معلمان مدارس غیرانتفاعی، تأکید کرد: مدیران مدارس غیرانتفاعی موظف هستند مانند گذشته با معلمان قرارداد منعقد کنند در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است، مدیران غیرانتفاعی می‌توانند با معلمان تسویه کنند اما به‌کارگیری معلمان به‌صورت روزانه تخلف محسوب می‌شود مدیر یا باید قرارداد مشخصی با معلم منعقد کند یا باید با معلم به‌طور کامل تسویه کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.