رعایت فاصله اجتماعی باید فرهنگ سازی شود
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رعایت فاصله اجتماعی باید فرهنگ سازی شود.

عبدالرحیم رحیمی در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز سوم خردادماه در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه بیماری کرونا برای مردم طبیعی شده و فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای رعایت فاصله اجتماعی باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و خیلی از محمدویت‌ها باید به عقب برگردد.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: متاسفانه اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها مملو از جمعیت هستند که این موضوع خود می‌تواند سبب افزایش ابتلا به کرونا باشد که در این راستا اماکن تفریحی بسته می‌شوند.

رحیمی اضافه کرد: رستوران‌ها همچنان تعطیل هستند و همچنین اغذیه‌فروشی‌های سیار تا پایان هفته تعطیل نباید فعالیت کنند.

وی بیان کرد: صاحبان واحدهای صنفی نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از دستکش و ماسک استفاده کنند و از ورود مشتری بدون ماسک و دستکش به داخل مغازه جلوگیری کنند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: اگر واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب خواهند شد که در این راستا اکیپ‌های بازرسی بر آنها نظارت خواهند کرد.

رحیمی عنوان کرد: از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان جلوگیری می‌شود و خودروهای که در کنار پارک‌ها، تفرجگاه‌ها پارک کنند علاوه بر توقیف ۲۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد.

وی اظهار کرد: دستفروشان از سطح شهر باید جمع‌آوری شوند و تا پایان هفته حق فعالیت ندارند در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌شود.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: مشکل اصلی این است که شهروندان بروجردی رعایت نمی‌کنند و آمار بالا بودن کرونا در بروجرد ربطی به خوزستانی‌ها ندارد و مربوط به شهروندان بروجردی است.

رحیمی خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی تا پایان هفته تعطیل و کار جابجایی انجام نخواهد شد و متأسفانه در اتوبوس‌ها فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تشییع جنازه‌ها باید بدون تجمع برگزار شوند و نماز عید فطر نیز در بروجرد برگزار نمی‌شود و مساجد همچنان تعطیل است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: توزیع برنج دولتی در فروشگاه‌ها ممنوع است و روسای اتحادیه‌های اصناف اگر نتوانند صنف خود را مدیریت کنند از سمت خود عزل خواهند شد.

رحیمی ادامه داد: همچنین مراکز پیشخوان دولت و کافی‌نت‌ها تا پایان هفته تعطیل هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.