کرونا «ناخوانده در شهر»
جابر مطهری‌زاده مستندی را با موضوع شیوع ویروس کرونا در شهر سبزوار در دست تولید دارد.

به گزارش ایسنا، مطهری‌زاده در ارتباط با ساخت این اثر مستند با عنوان «ناخوانده در شهر» گفت: من قبل از شروع قرنطینه به سبزوار سفر کرده بودم که ویروس کرونا به این شهر رسید و به سرعت شیوع پیدا کرد.

مطهری‌زاده افزود: وارد قرنطینه که شدیم، هر از چند گاهی اخبار ناگواری از تعداد بالای مبتلایان به این ویروس و جان باختگان آن می‌رسید. من مردد بودم که برای حفظ جان خودم و خانواده در قرنطینه بمانم یا دوربین به دست بگیرم و در بیمارستان شهر شروع به ضبط این برهه‌ی تاریخی و تاثیری که این ویروس بر شهر گذاشته، بکنم.

این مستندساز ادامه داد: در نهایت با هماهنگی‌های انجام شده، فیلمبرداری مستند «ناخوانده در شهر» را بصورت فیلمسازی تک‌نفره شروع کردم، برای این که عوامل کمتری وارد این فضای پر خطر شوند.

مطهری‌زاده پیرامون ساختار فیلم خود توضیح داد: در این فیلم مشاهده‌گر، ما افرادی را دنبال می‌کنیم که همه با یک لباس متحدالشکل و ماسک به صورت، طوری که چهره و حتی جنسیت آنها مشخص نیست، برای یک هدف واحد که شکست این ویروس کشنده هست، جانفشانی می‌کنند. گویا همه‌ی مردم، اعم از پزشک و پرستار و خدمه بیمارستان، حتی نیروی انتظامی که مسئولیت قرنطینه شهر را برعهده دارد و نیروهای داوطلبی که هر روز و هر شب، سطح شهر را ضد عفونی می‌کنند، تبدیل به شخصیتی واحد شده‌ و برای یک هدف متحد مشترک بسیج شده‌اند.

وی یادآور شد: در این روزها که فیلمبرداری این مستند را شروع کرده‌ام، سه چهار پزشک و پرستار که در بخش بیماران کرونایی مشغول خدمت‌رسانی بوده‌اند، خودشان و حتی خانواده‌شان به این ویروس مبتلا شده‌اند و در واقع پزشک و پرستار و بیمار در یک نقطه به هم رسیده‌اند.

این مستندساز در پایان گفت: در این مستند تلاش کردیم تا کار و زحمت شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای کادر درمان را با وجود کمبود امکانات به تصویر بکشیم. به عقیده من این یک برهه مهم از تاریخ معاصر ماست که تا سالیان سال از یادها نخواهد رفت و تاثیر آن بر زندگی مردم و جامعه تا مدت‌های طولانی باقی خواهد ماند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.