ثبت‌نام ۹۲۴۸ نفر در کرمانشاه برای برقراری بیمه بیکاری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۹۲۴۸ نفر در استان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

هدایت حاتمی در جلسه امروز (۱۹ فروردین) استاندار با اصناف و بازاریان کرمانشاه با بیان اینکه امسال سال نسبتا سختی برای اقتصاد کشور است، اظهار کرد: بیماری کرونا به مشکلات اقتصادی دامن زده و حوزه‌های مختلف را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایسنا، حاتمی با اشاره به برنامه‌هایی که دولت برای کاهش بخشی از این پیامدهای اقتصادی دنبال می‌کند، ادامه داد: یک سمت این برنامه‌ها مربوط به حوزه تقاضا است که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، دولت سعی کرده با دادن اعتبار و تسهیلات به این حوزه کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در بخش فعالین اقتصادی و اصناف نیز حمایت‌هایی در نظر گرفته شده که تلاش می‌کنیم این حمایت‌ها را در استان کرمانشاه بیشتر کنیم.

حاتمی از توجه ویژه به مشکلات بازار، تشکیل کمیته‌ای برای این منظور در استان و بررسی صنف به صنف آنها یاد کرد و افزود: اگر دستورالعمل‌های مرکزی برای حمایت از اصناف کافی نبود، درخواست اصلاح این دستورالعمل‌ها را خواهیم داد.

وی درباره ارسال پیامک‌های پرداخت مالیات و یا اقساط تسهیلات بانکی برای اصناف در شرایطی که قول امهال آنها داده شده، از پیگیری برای رفع این مشکلات خبر داد و گفت: البته ارسال برخی از پیامک‌ها از جمله در حوزه مالیات بر اساس سامانه کشوری صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه برقراری بیمه بیکاری برای آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از کرونا را نیز از دیگر حمایت‌های در نظر گرفته برشمرد و خاطرنشان کرد: تا صبح امروز (۱۹ فروردین) ۹۲۴۸ درخواست بیمه بیکاری در استان ثبت شده است.

حاتمی در ادامه از همکاری خوب بازاریان برای بستن مغازه‌ها در شرایط کنونی یاد کرد و افزود: برخی از کسبه که برای بستن مغازه‌ها همراهی نمی‌کردند عمدتا از واحدهای صنفی بدون مجوز بودند.

وی با بیان اینکه بحران کرونا نشان داد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه اصناف نیازمند بازنگری است، گفت: یکی از مهمترین این موارد ساماندهی واحدهای صنفی بدون مجوز است که امیدواریم بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که امسال حتی یک واحد صنفی بدون مجوز نیز در کرمانشاه نماند.

در ادامه محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا ۸۰ درصد بازاریان کرمانشاه به صورت داوطلبانه تعطیل کردند، گفت: از استان‌هایی بودیم که کمترین میزان تنش را در این زمینه داشتیم.

وی گفت: تعطیل کردن مغازه برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در شرایطی صورت گرفته که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کسبه در کرمانشاه مستاجر هستند و مشکلات اقتصادی زیادی دارند.

دارابی از نقش مهم اصناف در اشتغالزایی استان و سهم ۳۰۰ هزار نفری آنها در ایجاد شغل کرمانشاه یاد کرد و افزود: حدود ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی استان نیز توسط اصناف صورت می‌گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.