اردکانیان: طرح‌های آب و برق تا پایان سال در ۹ استان کشور افتتاح می‌شود
وزیر نیرو گفت: در ابتدای سال میلادی تشریفات اداری و تنظیمات قراردادها برای دریافت وام از روسیه باید انجام شود.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌های آب و برق تا پایان سال در ۹ استان کشور افتتاح می‌شود و امیدواریم ۲۲۷ طرح وعده داده شده با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال محقق شود.

اردکانیان: در منطقه‌ای هستیم که بیشترین تنوع آبی را داریماردکانیان: بزرگترین نیروگاه بادی کشور در میانه افتتاح می‌شودروحانی: مصرف بنزین ۲۰ میلیون لیتر کاهش یافته استواعظی: دولت در اطلاع رسانی تصمیم بنزینی مقصر استنمکی: آنفولانزا در حال ریشه‌کن شدن استوی افزود: تا پایان سال ۳۰۰۰ مگاوات برق ظرفیت جدید را به مدار می‌آوریم.

وزیر نیرو در ادامه همچنین درباره آخرین وضعیت وام دریافتی از روسیه، گفت: مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ مجوز دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه را داد که طرح‌های مربوط به ۲.۲ میلیارد دلار آن به تأیید طرف روسی رسیده بود. طرح‌های مختلفی برای ۲.۸ میلیارد باقی‌مانده نیز مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد که در نهایت به تصویب ایران رسید و طرف روس نیز موافقت خود را با آن اعلام کرد که در ابتدای سال میلادی تشریفات اداری و تنظیمات قراردادها باید انجام شود.

اردکانیان همچنین درباره بودجه سال آینده وزارتخانه متبوعش گفت: بودجه این وزارتخانه به منابع داخلی اتکا دارد؛ یعنی در قبال عرضه آب و برق، وجه آن دریافت می‌شود و از سوی دیگر از محل بودجه عمومی هم دریافتی داریم. در لایحه بودجه سال آینده جمع اعتبارات ما بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان است که در بخش آب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.