لاریجانی: بانک مرکزی تسهیلاتی را برای زنجیره تولید در نظر گرفته است
رئیس مجلس گفت: رئیس بانک مرکزی به بنده اعلام کرد که تسهیلاتی را برای زنجیره تولید در نظر گرفته است که امیدوارم این موضوع به زودی اعلام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش روز صنعت و تجارت، گفت: در برخی از مسائل ساختاری کشور و برای اصلاح آنها پیچیدگی‌های وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه اخیرا طرحی برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور تهیه کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع در دستور کار شورای هماهنگی سران قوا قرار گرفته است و ابعاد مختلفی همچون بحث رسیدگی به صندوق‌های بازنشستگی، نظام یارانه‌ای در کشور و همینطور مشکلات موجود در نظام مالیاتی کشور در آن دیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور به خوبی مالیاتها اخذ نمی‌شود افزود: برخی به مانند معلمان و اقشار مختلف مالیات خود را پرداخت می کنند اما برخی که کار ملکی و زد و بند تجاری می کنند مالیات به حق پرداخت نمی کنند به همین دلیل در برخی مواقع سوق دادن نقدینگی به سمت تولید سخت می شود که در همین راستا باید نظام مالیاتی کشور تغییر کند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در بانک مرکزی در برخی مواقع شاهد بی‌برنامه‌گی بودیم که باعث بی ثباتی در در ارز شد اما با همکاری بانک مرکزی، کمیسیون اقتصادی مجلس و مرکز پژوهش‌ها امروز تلاطم کمتر شده است.

وی با بیان اینکه به وزیر صمت توصیه می‌کنم متناسب با شرایط امروز مقرراتی برای تولید در نظر گرفته شود، گفت: برخی از این موارد نیاز به قانون ندارد و نیاز به تدبیر دارد.

لاریجانی با بیان اینکه اگر تولید را محور توسعه و پیشران توسعه کشور بدانیم باید همه بخش‌ها را موظف کنیم که به آن کمک کنند، اظهار داشت: دستگاه‌های شامل وزارت اقتصاد، صنعت و بانک مرکزی می‌توانند به بخش تولید کمک کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه مالیات باید بر اساس وسع تولید کنندگان دریافت شود، اضافه کرد: رئیس بانک مرکزی به بنده اعلام کرد که تسهیلاتی را برای زنجیره تولید در نظر گرفته است که امیدوارم این موضوع به زودی اعلام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان سعی کردند که فروش نفت ایران را به صفر برسانند که در این راه موفق نبودند، عنوان کرد: امروز برخی کشورهای بزرگ و کشورهای همسایه با ما همکاری می‌کنند.

این خبر در حال تکمیل است....

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.