انتقاد معاون رییس جمهور از سخنان باهنر درباره بازنشسته ها
قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان با هدف جوان‌سازی کادر مدیریتی کشور در جلسه علنی شهریورماه در مجلس تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید.

علی لاریجانی رییس مجلسشورای اسلامی شنبه ۲۴ شهریور ۹۷ طی نامه ای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگانرا برای اجرا به رییس جمهوری و رییس جمهوری نیز این قانون را برای اجرا ابلاغ کردو بازنشستگان تا پایان ۲۶ آبان مهلت دارند، مسئولیت های خود را ترک کنند.

براساس این قانون بکارگیریبازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رییس جمهوری،نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوریممنوع است.

بعد از تکمیل فرایندقانونگذاری، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آمار مصادیق مشمول قانون منع به کارگیریبازنشستگان مطرح شد، سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان مجلس گفت: دریکی از دستگاه ها ۲۸۰۰ نفر مشمول این قانون می شوند.

همچنین محمدرضا باهنر بهکنایه اعلام کرد: «کادرسازی در کشور خوب انجام نشده است و برخی به من انتقاد میکردند چرا این بار برای مجلس نامزد نشدی. به طنز پاسخ دادم بعضی از ما این قدرمانده ایم که باید حضرت عزرائیل به داد برسد و ما را از صندلی مسئولیت جدا کند». ازاین سخنان بر می آید که میانگین سنی مدیران کشور به پیری گرایش پیدا کرده است.

جمشید انصاری درباره اینصحبت محمدرضا باهنر که «حضرت عزائیل باید به داد ما برسد که برخی از کرسی مسئولیتجدا شوند» به خبرآنلاین گفت: به نظرم بیان این نوع اظهار نظرها که طعنه و کنایه بهبعضی هاست، زیبنده نیست.

رئیس سازمان اداری واستخدامی درباره آمارهای نجومی از مشمولان قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلامکرد: ۲۱۰ نفر بازنشسته در مجموعه دولت هستند.

معاون رئیس جمهور دربارهصحبت یک نماینده مجلس که گفته ۲۸۰۰ بازنشسته فقط در یک دستگاه وجود دارند، گفت: مننمی دانم منظورشان کدام دستگاه است. مطلبی از رئیس دیوان محاسبات کشور دیدم که اواعلام کرده ۱۷۰ نفر بازنشسته هستند و در یک مورد هم گفته تعداد بازنشسته ها ۲۰۰نفرند. حالا شاید {مرجع} اطلاعات مجلس متفاوت است، در مجموع اگر اطلاعات شانرا به ما بدهند بررسی می کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.