ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با وضعیت رنگ‌بندی کرونا
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تعطیل نشده است، بلکه با توجه به شرایط کرونایی، در وضعیت سبز و زرد به ‌صورت حضوری و در شرایط قرمز و نارنجی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

محمدرضا انصاری صبح امروز (۱۰ مهرماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار دادن بخش‌های مختلف از جمله آموزش، اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش نباید تعطیل شود، زمینه‌های لازم برای مهارت آموزی مجازی متقاضیان را فراهم کردیم.

وی در رابطه با آموزش‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان، در وضعیت‌های مختلف کرونایی از لحاظ رنگ‌بندی، افزود: آموزش‌های این اداره‌کل در شهرهای با وضعیت کرونایی سبز و زرد با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری و در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بوده و الزامی است که نیازمند تداوم بیشتری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه بیش از ۳۳ درصد کارآموزان آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند، ادامه داد: سند توسعه، اشتغال و مهارت آموزی با هدف برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت بازار کار، آینده‌پژوهی، نقشه توسعه راه آموزش‌های مهارتی با توجه به نیازها و ظرفیت‌های اشتغال استان زنجان تدوین شده است.

انصاری با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت، خاطرنشان کرد: ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کشور در سطح بین‌المللی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، نخبه‌پروری، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت از جمله اهداف مسابقات ملی مهارت است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.