با پذیرش بیمارستان‌های خصوصی قزوین، نیازی به بیمارستان صحرایی نیست
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با بیمارستان‌های خصوصی در استان رایزنی صورت گرفت تا از ظرفیت آنان استفاده کنیم، اگر ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی تکمیل شود بیمارستان صحرایی را راه‌اندازی خواهیم کرد.

قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در قزوین اظهار کرد: در اسفند سال ۹۸ بیمارستان صحرایی را در قزوین برپا کردیم ولی به‌دلیل عدم نیاز و کاهش تعداد بیماران کرونایی جمع‌آوری و به انبار موجود در تاکستان منتقل شد.

وی ادامه داد: هر زمان که نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی احساس شود مجدداً نسبت به راه‌اندازی آن اقدام خواهیم کرد. شب گذشته ششم مهر با توجه به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های دولتی، با بیمارستان‌های خصوصی رایزنی کردیم تا از ظرفیت آنان استفاده کنیم، اگر ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی تکمیل شود بیمارستان صحرایی را راه‌اندازی خواهیم کرد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد:در بیمارستان تأمین اجتماعی ۵۰ درصد ظرفیت به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد، همچنین مقررشده است بیمارستان‌های خصوصی ۳۰ درصد ظرفیت آی‌سی‌یوی خود را به بیماران کرونایی اختصاص دهند. اگر شرایط وخیم شود هر زمان دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند از ظرفیت سه بیمارستان خصوصی استفاده خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: وضعیت شیوع کرونا مناسب نیست و بازگشت به وضعیت عادی مستلزم همراهی مردم است؛ مردم، صنوف و دستگاه‌های دولتی اگر همراهی نکنند اوضاع بدتر خواهد شد. حتی یک نفر می‌تواند کل استان را درگیر کند، بر اساس گفته علوم پزشکی هر فرد کرونایی می‌تواند روزانه ۴۵ نفر را مبتلا کند. از مردم تمنا داریم در جهت سلامت خود و خانواده‌هایشان فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

مهدیخانی با اعلام اینکه احتمال می‌رود در برخی از صنوف محدودیت‌های یک تا ۲ هفته‌ای را اعمال کنیم، افزود: در خصوص حمل‌ونقل عمومی هم باید بگوییم که در تاکسی‌تلفنی و تاکسی مشکل ضدعفونی کردن داریم ولی اتوبوس‌ها به‌صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در پایان بیان کرد: در حال حاضر از ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها استفاده می‌شود و اگر مردم خلاف این موارد را مشاهده کردند به ما اعلام کنند تا پیگیری لازم انجام شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.