عبور از روزهای سخت کرونایی با چاشنی آنفلوآنزا 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رعایت هشدارهای بهداشتی را در کاهش شدت خطرات ناشی از آنفلوانزا و شیوع موج سوم کرونا را مورد تاکید قرار داد.

دکتر"علی اصغر خیرخواه" در گفت و گو با ایسنا ضمن هشدار جدی نسبت به تبعات بی توجهی ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و همزمانی شیوع موج سوم کرونا و آنفلوآنزا گفت: متاسفانه شاهد بی توجهی مردم نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی هستیم که تبعات آن را طی دو هفته آینده خواهیم دید.

وی از مردم خواست بجای دغدغه تامین واکسن آنفلوآنزا به توصیه های بهداشتی عمل کنند و افزود: رعایت توصیه های بهداشتی در پیشگیری از ابتلای به کرونا و آنفلوانزا تاثیر مستقیم دارند و انتظار است مردم به جای اینکه منتظر واکسن آنفلوانزا باشند، بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

خیرخواه از پیگیری های لازم برای تامین واکسن آنفلوآنزا برای گروه های تعریف شده و پرخطر نیز خبر داد و گفت: پیگیری های لازم برای تامین واکسن مورد نیاز صورت گرفته است و مردم دغذغه تامین واکسن را نداشته باشند و میزان پیشنهادی به مراتب نسبت به سال گذشته بیشتر است و راحت تر از قبل در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به روزهای سخت کرونایی طی هفته های آینده هشدار داد و اظهار کرد: اگر مردم سه اصل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست ها را کمرنگ انجام بدهند روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.

خیرخواه با یادآوری تبعات ناشی از شیوع موج دوم و عدم رعایت توصیه های بهداشتی گفت: اینکه مردم با توجه به شیوع کرونا و آنفلوآنزا نسبت به تهیه واکسن حساس شده اند بدانند که به صرف استفاده از واکسن از روزهای سخت قابل پیش بینی نمی توانیم عبور کنیم اما با رعایت پروتکل های بهداشتی هم از ابتلای به آنفلوانزا و هم کرونا پیشگیری می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.