لزوم همکاری شهرداری و خیران برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امیدواریم با همکاری خیران و شهرداری بخشی از هزینه خانوار در رابطه با سرویس مدرسه دانش‌آموزان استثنایی کاهش یابد.

ابراهیم رفیعی شامگاه دیروز (۳۱ شهریورماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام ‌شده در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی اصول بهداشتی، اظهار کرد: علاوه ‌بر آموزش‌ها و نکاتی که از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها به اطلاع دانش‌آموزان می‌رسد، همواره نکات بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا در مدارس به اولیای مدرسه و دانش‌آموزان آموزش و یادآوری می‌شود.

وی افزود: همچنین در راستای تامین نیازهای بهداشتی اقشار آسیب‌پذیر مقرر شده با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) مصرف اقلام بهداشتی این دانش‌آموزان و چگونگی تامین این اقلام با حداکثر تخفیف بررسی شده و به زودی اقدام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به وضعیت تشکیل کلاس درس دانش‌آموزان استثنایی، ادامه داد: در استان میانگین تعداد دانش‌آموزان استثنایی در کلاس درس نهایتا ۶ نفر است که حتی در برخی موارد ۲ دانش‌آموز در کلاس حضور دارند و پروتکل‌ها به‌صورت سخت‌گیرانه رعایت می‌شود و از آنجایی که برخی دانش‌آموزان نیاز به کمک جانبی دارند والدین نیز در کنار آن‌ها بوده و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس درس و مدرسه نظارت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به سرویس دانش‌آموزان استثنایی، تصریح کرد: ۵۰ درصد هزینه سرویس توسط آموزش و پرورش و ۵۰ درصد دیگر توسط والدین پرداخت می‌شود که امیدواریم با همکاری خیران و شهرداری بخشی از هزینه خانوار در این رابطه کاهش یابد.

در ادامه، محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، از ایجاد آزمایشگاه فوق‌پیشرفته کرونا در استان خبر داد و گفت: با هزینه ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این آزمایشگاه در استان ایجاد می‌شود و این در حالی است که در کل کشور از مجموع ۶۱ دانشگاه و دانشکده پزشکی این آزمایشگاه فقط در ۲۵ دانشگاه راه‌اندازی می‌شود که خوشبختانه زنجان یکی از آن‌ها ‌است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه، اظهار کرد: از ابتدای اعلام شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون ۲۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و ۵۰ هزار عدد ماسک در بین ادارات، مناطق و نواحی چهارده‌گانه برای توزیع به مدارس شهری و روستایی ارسال شده است.

ذبیح‌الله تاراسی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای برای نیروهای خدماتی مدارس برگزار و آموزش‌های لازم به آنان ارائه شد و این در حالی است که دستورالعمل‌های ابلاغی از جانب وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان به مدارس برای اجرا، ابلاغ شده است.

وی با اشاره به سرانه بهداشتی، افزود: در اسفندماه سال گذشته قریب به ۱۳ میلیارد ریال و در مردادماه امسال قریب به ۴ میلیارد ریال اعتبار برای سرانه بهداشتی تخصیص داده شده و امیدواریم به زودی ۱۵ میلیارد ریال نیز اعتبار جدید اختصاص یابد.

این مسئول با اشاره به دانش‌آموزانی که به آموزش مجازی دسترسی ندارند، تصریح کرد: از سمن‌ها درخواست می‌شود تا در راستای تامین تجهیزات برای دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد، همکاری و فعالیت لازم را داشته باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، از آغاز اجرای طرح کوچ از ۲۶ مهرماه امسال خبر داد و یادآور شد: طرح کوچ برای مدیریت وزن و کاهش چاقی دانش‌آموزان اجرا می‌شود که طرح ملی بوده و نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های از قبیل شبکه بهداشت و اداره‌کل ورزش و جوانان وجود دارد تا بتوان همه جامعه هدف را تحت پوشش قرار داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.