در تاسوعا و عاشورا به استان مرکزی سفر نکنید/رشد ۳ برابری فوتی های کرونا
استاندار مرکزی گفت: طبق عادت هر ساله بسیاری از افراد در عاشورا و تاسوعا به زادگاه خود سفر می کنند، نمی توان جلوی سفرها را گرفت ولی تاکید دارم که هم استانی های خارج از استان در این روزها به استان مرکزی سفر نکنند.

سیدعلی آقازاده ۲۵ مردادماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از هیئات مذهبی که از برگزاری مراسم در ماه محرم انصراف داده اند، از دیگر هیئات نیز درخواست کرد که با تاسی به این هیئات بزرگ شهر اراک، از برگزاری مراسم به شیوه سال های گذشته خودداری کنند تا شاهد ابتلای افراد به کرونا در مراسم عزاداری نباشیم.

وی با اشاره به مصوبه دو هفته گذشته ستاد مبنی بر تشکیل هیات سه نفره و بازدید از روند اجرای پروتکل های بهداشتی در ادارات و نهادها و سازمان دولتی و خصوصی، گفت: انتظار داشتم که امروز گزارشی از این بازدیدها، برخوردها و پرونده های متشکله و اعلام شده به دستگاه قضایی ارائه شود که شاهد نبودیم، حتی طی هفته گذشته نیز گزارشی به دستم نرسید و تاکید دارم که حتما در این موضوع دقت لازم صورت گیرد چراکه این حجم جدیت در رعایت پروتکل ها در سطح جامعه اثربخش خواهد بود.

استاندار مرکزی در خصوص نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی بر برگزاری مراسم محرم و عزداری های هیئات با اشاره به تغییر مدیرکل این مجموعه در روزهای اخیر تصریح کرد: تغییر مدیریت در این مجموعه در شرایط کنونی اصلا خوب نبود، همچنین مجموعه استان در جریان این تغییرات قرار نداشت بر همین اساس، در حال حاضر از نظر ما اداره کل مسئول ندارد و تا زمانی که اعلام رسمی صورت نگیرد در جلسات دعوت نمی کنیم و همکاری نخواهیم داشت و با توجه به شرایط کنونی و وضعیت امکاناتی و تعداد پرسنل این اداره کل، تبلیغات اسلامی استان مرکزی توان انجام امور محوله در خصوص نظارت بر برگزاری مراسم های ماه محرم و فعالیت هیئت های مذهبی را ندارد و می توان از ظرفیت بسیج استفاده کرد.

وی تاکید کرد: بسیج با هیات ها، مساجد و مردم ارتباطات بیشتری دارد، دارای پایگاه است و می تواند بدون هیچگونه درگیری و برخورد به موضوع ورود کند، البته به هیچ عنوان برخوردی سلبی با هیئت ها نخواهیم داشت و حتی ناجا هم حق برخورد ندارد بلکه در صورت رعایت نکردن پروتکل های توسط هیئت ها از برخوردهای ایجابی، ارشادی، اقناعی و توجیهی استفاده خواهد شد و قطعا در این راستا کار سخت نخواهد بود و بسیج نیز می تواند به خوبی عمل کند.

آقازاده با بیان اینکه مسلما برخورد با هیئت ها نتیجه نمی دهد و استفاده از روش های اقناعی و توجیهی و ایجاد فضای مناسب هنر است، گفت: در همین راستا بسیج سپاه روح الله استان مرکزی با همکاری مرکز بهداشت و فرمانداران و هیئت ها نظارت داشته باشند.

وی در خصوص تعطیلات دهه اول ماه محرم اظهار کرد: طبق عادت هرساله بسیاری از افراد در عاشورا و تاسوعا به زادگاه خود سفر می کنند، نمی توان جلوی سفرها را گرفت ولی تاکید دارم که هم استانی های خارج از استان در این روزها به استان سفر نکنند.

استاندار مرکزی در خصوص وضعیت ابتلا و فوت ناشی از کرونا در استان بیان کرد: در ۲۳ روز ابتدایی مردادماه، ۸۶ نفر جان خود را از دست داده اند که میانگین فوت روزانه استان ۳.۷ نفر است در حالی که این رقم در تیرماه ۱.۶ نفر بوده است و در واقع رشد ۲.۵ برابری به ثبت رسیده و در مقایسه با ماه های گذشته نیز ۳ برابر رشد را شاهدیم که این آمار و ارقام برای مردم قابل تامل است.

وی گفت: میانگین تعداد ابتلا رسمی به کرونا در مردادماه روزانه ۱۰۰ نفر بوده است که این رقم در تیرماه ۸۶ نفر بوده است و لازم است که فرمانداران در بازرسی ها و جلسات باید به دقت بالایی داشته باشند، البته ستاد مقابله با کرونا هر کاری کنند اگر مردم رعایت نکنند عملا تلاش های ابتر باقی خواهد ماند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.