احتمال تغییر تصمیمات برای مراسم محرم وجود دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: با توجه به شرایط موجود، احتمال تغییر تصمیمات ستاد ملی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم و اعمال شرایط سختگیرانه وجود دارد.

بهروز اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برگزاری عزاداری‌های ماه محرم و نماز جمعه اظهار کرد: استان مرکزی به مانند دیگر استان‌ها در این راستا تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست و براساس تصمیم این ستاد برگزاری نماز جمعه در شهرهای دارای وضعیت قرمز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌های عزاداری در ستاد ملی تصویب و به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: آنچه مسلم است این است که نوع عزاداری‌ها در قیاس با سال‌های گذشته باید کاملا متفاوت باشد و در مساجد و تکایای دارای فضای باز امکان برگزاری مراسم وجود دارد، فاصله‌های فیزیکی حتما باید رعایت شود و استفاده از ماسک برای تمامی هیات‌های عزاداری الزامی است.

اکرمی با تاکید بر اینکه توزیع نذورات در هیچ یک از هیئات نباید انجام گیرد، تصریح کرد: این دستورات ابلاغ شده است و جلسه با هیات‌های مذهبی استان در مصلی برگزار شده است ولی همچنانممکن است تصمیمات اخذ شده با توجه به شرایط کشور اصلاح و به‌ روز شود.

وی گفت: ممکن است سختگیری‌ها و محدودیت‌های بیشتری در این رابطه نظر گرفته شود و برای تصمیم گیری در این خصوص منتظر تصمیمات نهایی ستاد ملی در خصوص فعالیت هیات‌های مذهبی هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.