محدودیت‌های مراسم محرم و صفر در هرمزگان اعلام شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مراسم محرم و صفر امسال با محدودیت در همه شهرهای هرمزگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام انصاری راد ظهر امروز(۲۰ مردادماه) با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای مراسم عزاداری محرم در مکان‌های سرپوشیده ۱ ساعت و در فضاهای باز حدود ۲ ساعت است، افزود: اجباری بودن ماسک برای همه عزاداران، رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری و برگزاری مراسم با یک چهارم ظرفیت از دیگر محدودیت‌ها در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی و دسته روی در خارج از مکان‌های عزاداری، توزیع خوراکی و پذیرایی و استفاده از طبل و سنج نیز در محرم و صفر ممنوع است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: عزاداران هنگام حضور در مراسم وسایل شخصی مهر و تسبیح و زنجیر و کتاب ادعیه همراه داشته باشند.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه مکان‌های عزاداری قبل و بعد از مراسم ضدعفونی می‌شود، اظهار کرد: حضور افراد مسن با بیماری زمینه‌ای و کودکان در عزاداری‌های ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه توزیع نذورات در قالب کمک‌های مومنانه بصورت خام و بیرون بر است، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم تعزیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، علم گردانی پنجم محرم در میناب، زیرپرچم و هر گونه تجمع مشابه ممنوع است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.