۲۱۳۲ ابتلا و ۱۸۹ فوتی جدید کرونا در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۱۳۲ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۸۶ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ۳۹۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری در تشریح استان های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استانهای در وضعیت هشدار نیز گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری توضیحاتی درباره وضعیت بیماری در استان همدان که از جمله استانهای دارای وضعیت هشدار است، گفت: در این استان یک خیز بیماری در اواخر اسفندماه سال گذشته را شاهد بودیم که از فروردین ماه سال جاری تا حدودی از شدت موارد ابتلا کاسته شد و در پایان اردیبهشت به کمترین میزان خود رسید. اما از ابتدای خردادماه همسو با سایر استانها شاهد رشد چشمگیر در موارد ابتلا و بستری در اغلب شهرستانهای این استان بودیم؛ به طوری که اواسط تیر ماه موارد ابتلا و بستری به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی در این باره افزود: خوشبختانه از یک ماه گذشته با همکاری بیشتر مردم در عایت پروتکل های بهداشتی، راهبری خوب ستاد کرونا استانی و تلاش مجدانه کادر بهداشت شاهد کاهش نسبی در موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم. در حال حاضر چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز و ۳ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

به گفته لاری، موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای استان همدان نظیر شهرستان های همدان، ملایر، کبودراهنگ و ... دارای شدت بیشتری است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در امکن عمومی، ادارات، بانکها و مراکز خرید استان ۷۸ درصد و در وسایل حمل و نقل درون شهری و برون شهری ۷۳ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلان در واحدهای صنفی و صنعتی ۷۵ درصد و توسط شاغلین ادارات و بانکها تا ۹۰ درصد اعلام شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در بیمارستان ها و کمترین میزان در آرامستانها، پاساژها و مراکز پلیس + ۱۰ گزارش شده است.

وی راه اندازی سامانه تلفنی ۳۱۴۳ بومی استان، بهره گیری از طرح همیاری بازرسان بهداشت و ردیابی افراد در تماس نزدیک با بیماران تست مثبت را از نکات مثبت و اقدامات انجام شده در این استان خواند و گفت: امیدواریم با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها، ضمن تداوم روند نزولی در موارد ابتلا و بستری، شاهد خروج این استان از وضعیت هشدار باشیم.

لاری همچنین گفت: ویروس کرونا مرز و بوم نمی شناسد و تمام سیستم های بهداشتی جهان را تحت تاثیر قرار داده و هیچ کشوری از کووید - ۱۹ در امان نیست. بهترین راه حل مبارزه با آن همراهی و همبستگی در عمل به اصول سه گانه بهداشتی یعنی شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است.

وی تاکید کرد: همچنان درخواست ما پرهیز از سفر غیرضروری، شرکت نکردن در مراسم ها، دورهمی و حضور در مکانهای پرازدحام و شلوغ است تا به این ترتیب از سلامتی خود و دیگران مراقبت کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.