برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) همچون سال‌های گذشته نخواهد بود
فرماندار شهرستان زنجان گفت: با توجه به شرایطی که امروز به واسطه شیوع ویروس کرونا با آن مواجه هستیم، بی‌تردید برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم امسال همانند سال‌های گذشته نخواهد بود.

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مراسم عزاداری در ایام محرم طبق مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا و پروتکل‌های ابلاغی این ستاد در همه استان‌های کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا، در مناطقی که از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار دارند، دسته‌جات عزاداری به دلیل اینکه به هیچوجه به مصلحت سلامت مردم نیست و سبب اجتماع مردم می‌شود، تهدیدی جدی برای سلامت مردم بوده و برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا دسته‌جات عزدارای حسینیه و زینبیه اعظم زنجان به نحو دیگری مراسم خود را برای حفظ سلامتی برگزار خواهند کرد، افزود: قابل ذکر است در صورت تصویب ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا، مراسم عزاداری در ایام محرم در مناطق سفید از لحاظ شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با افراد محدود برگزار خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس ابلاغ ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا استان‌هایی مانند زنجان، اردبیل، یزد و غیره که در سال‌های گذشته دارای اجتماع بزرگ عزاداری محرم بودند، امسال همچون سال‌های گذشته برگزار نخواهد شد و برنامه‌های جایگزینی تعیین شده و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی متعدد در خصوص بومی‌سازی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده برای برگزاری مراسم عزاداری محرم، ادامه داد: محل دریافت نذورات مردم نیز مشخص خواهد شد و مردم می‌توانند نذورات خود را اهدا کنند.

عسگری با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در مناطق سفید، اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری در مساجد دارای فضای باز مانند مسجد جامع که دارای تهویه هوا هستند، نحوه برگزاری مراسم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال بررسی بوده و ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون تشکل‌های دینی همکاری بسیار خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری نیز، فعالیت‌های مختلفی مانند ضدعفونی کردن اماکن عمومی و معابر و حضور در نقاهت‌گاه‌ها داشته‌اند که این مشارکت و همکاری همچنان نیز ادامه دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.