جدا بودن سلول پسماندهای کرونایی در جایگاه زباله خرم‌دره
رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره گفت: پسماندهای کرونایی، سلول و پارتیشن جدایی در جایگاه زباله دارند.

توکل سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که حسب قانون مدیریت پسماند، مدیریت پسماندها بر عهده تولیدکننده آن است، عنوان کرد: با نظارت‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پایش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، بیمارستان بوعلی و سایر درمانگاه‌ها به‌عنوان تولیدکننده پسماندهای ویژه مسئولیت، مدیریت پسماندهای فوق را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه پسماندهای کرونایی در شهرستان خرم‌دره در بهترین شرایط مدیریت می‌شوند، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون، مراکز درمانی و نقاهت‌گاه بر اساس دستورالعمل‌های سازمانی اقدام به ساماندهی پسماندهای ویژه کرده‌اند که به‌صورت کاملا ایزوله و از طریق دستگاه بی‌خطرسازی و سپس به وسیله ماشین‌آلات ویژه توسط شهرداری در سلول‌های مجزا از سایر پسماندها در جایگاه زباله دفع و دفن بهداشتی می‌شوند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه پایش پسماندهای کرونایی و عفونی توسط کارشناسان اداره متبوع به صورت هفتگی انجام می‌شود، عنوان کرد: در پنج ماهه گذشته تخلفی از سوی بیمارستان و مراکز درمانی و شهرداری در خصوص مدیریت پسماندهای فوق انجام نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پسماندهای کرونایی، سلول و پارتیشن جدایی در جایگاه زباله دارند، خاطرنشان کرد: فاضلاب بخش کرونا، در بیمارستان از طریق تصفیه‌خانه تصفیه می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.