پلمب ۳۲۷ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی
دادستان زنجان گفت: در راستای بازرسی‌های به عمل‌ آمده، ۳۲۷ واحد صنفی به علت تخلفات بهداشتی پلمب شد.

حجت‌الاسلام محسن کرمی صبح امروز (۲۲ تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده، مواردی که سلامت عامه مردم را تهدید می‌کند سرپیچی از تخلفات بهداشتی به حساب می‌آید.

وی افزود: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی یا عرضه مواد غذایی توسط متصدیان فروشگاه‌ها بدون استفاده از ماسک و دستکش، همه از موارد تخلفات بهداشتی است.

این مسئول ادامه داد: به منظور رعایت اصول بهداشتی در صنوف مختلف در زنجان، از ابتدای امسال تا ۲۱ تیرماه، ۴۳ هزار و ۵۶۰ مورد بازرسی با مشارکت اماکن و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در استان انجام شده که در این راستا به ۳۹۵ واحد اخطاریه صادر و ۵۶۹۷ واحد نیز تذکر جدی دریافت کرده‌اند.

دادستان زنجان تصریح کرد: تاکنون ۴۳ هزار و ۵۶۰ مورد بازرسی از اصناف زنجان انجام گرفته که منجر به پلمب تعداد ۳۲۷ واحد به دلیل داشتن تخلفات بهداشتی شده است.

وی گفت: با اصناف و واحدهای خدمات‌رسانی که پروتکل‌های بهداشتی را در مجموعه خود رعایت نکنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت که نمونه بارز آن، پلمب کارگزاری مفید در زنجان بود.

کرمی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط فعلی استان، امری ضروری است، بنابراین از مردم استان تقاضا می‌کنیم با مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ سلامتی خود و اطرافیان، نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: این بازرسی‌ها مشترک با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی استان، اتاق اصناف، بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.