تشدید محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز مازندران
رئیس مرکز بهداشت استان مازندران با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جزو حقوق شهروندی و وظیفه همه مردم است، گفت: با توجه به افزایش بیماران در مازندران، با توجه به افزایش بیماران در مازندران، طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا کشور در شهرهای قرمز تدابیر لازم برای اجرای برخی محدودیت ها صورت گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حامد روحانی زاده، به افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در اکثر شهرهای استان مازندران اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش آمار بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی، اقدامات پیشگیرانه را در سطح استان تشدید کرده ایم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و مراعات بهداشت فردی می تواند ابتلا به این بیماری را کاهش دهد، افزود: با توجه به افزایش بیماران در مازندران، طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا کشور در شهرهای قرمز تدابیر لازم برای اجرای برخی محدودیت ها صورت گرفت و از فعالیت برخی از مراکز پرتجمع نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

روحانی زاده تصریح کرد: ادارات نیز موظف شدند از ارائه خدمات به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه استفاده مناسب از ماسک می تواند تا حدود زیادی از ابتلا افراد به این بیماری جلوگیری کند، ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جزء حقوق شهروندی و وظیفه همه مردم است تا بتوان از گسترش و انتقال آن به دیگران جلوگیری کرد.

وی بر به کار بستن همه دستورالعمل های بهداشتی به صورت دقیق و عدم حضور در مکان های شلوغ و پرهیز از مسافرت های غیر ضرور و عدم برگزاری مراسم و تجمعاتی که تعداد زیادی از افراد کنار هم قرار می گیرند برای قطع زنجیره و همه گیری بیماری تاکید کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با مشکل جدی مواجه می شویم، بر تشدید نظارت بر فعالیت اصناف تاکید کرد و افزود: همه اصناف و کسبه موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و در صورت تخلف با متخلفین برخورد جدی قانونی صورت می گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.