معاون استانداری کرمانشاه: مراسم تدفین با حضور حداقلی افراد باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در کرمانشاه، گفت: مراسم کفن و دفن در آرامستان‌ها باید با حضور حداقلی افراد برگزار شود.

محمد ابراهیم الهی‌تبار در جلسه امروز (۱۱ خرداد) مدیریت بحران استان کرمانشاه از روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه یاد کرد و افزود: در این راستا ۳۳ محدودیت و پروتکل بهداشتی برای استان تدوین شده که همه ملزم به رعایت آن هستند.

وی یکی از مهمترین این موارد را مربوط به اماکن و باشگاه‌های ورزشی دانست که مسئولیت آن بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است و ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی جمعی ممنوع است و در زمینه ورزش‌های انفرادی نیز باید پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: معضل دیگر حضور مردم در پارک‌ها و فضاهای سبز است که به دلیل گرم شدن هوا افزایش یافته و لازم است شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز تدابیر لازم برای رعایت فاصله اجتماعی برای نشستن افراد در پارک‌ها را فراهم کنند.

الهی‌تبار بر لزوم رعایت محدودیت‌ها در مراسم خاکسپاری نیز تاکید کرد و گفت: حضور افراد در مراسم خاکسپاری و نماز اموات باید حداقلی باشد و برپایی هرگونه مراسم ترحیم در مساجد نیز فعلا ممنوع است.

وی یادآور شد: در زمینه فعالیت تالارهای پذیرایی نیز فعلا مجوز قانونی برای بازگشایی صادر نشده و اگر هم قرار باشد فعالیت آنها از سر گرفته شود، صرفا با رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی شدید خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه بر لزوم کاهش جمعیت در مراکز قضایی نیز تاکید کرد و ادامه داد: مقرر شده در روندهای قضایی تا حد امکان از ظرفیت خدمات مجازی استفاده شود و در صورت نیاز به حضور اضطراری، افراد حتما تجهیزات حفاظتی همراه داشته باشند.

الهی‌تبار یکی از مشکلات اصلی ازدحام جمعیت را مربوط به مراکز تعویض پلاک دانست و گفت: باید برای کاهش مراجعه به این مراکز تدابیری اندیشیده شود که می‌تواند شامل افزایش تعداد مراکز، استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان، راه‌اندازی سامانه الکترونیکی نوبت دهی و ... باشد.

وی با اشاره به برداشته شدن محدودیت ساعت کاری پاساژها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: در کرمانشاه با توجه به شرایطی که داریم حضور افراد در پاساژها، بازارهای سرپوشیده و خصوصا فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای باید با رعایت کامل موازین بهداشتی و استفاده از تجهیزات حفاظتی باشد.

الهی‌تبار اظهار کرد: در زمینه ساماندهی دستفروشان در مناطق شلوغ نیز اگر نیاز باشد از طریق شورای تامین تصمیم‌گیری می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم کاهش مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق نیز تاکید کرد و گفت: مراجعه زوجین صرفا باید با همراهی افراد ضروری باشد.

وی درباره محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای حوزه حمل و نقل نیز افزود: تاکسی‌ها همچنان باید سوار کردن نهایتا سه مسافر را رعایت کنند و در ناوگان عمومی بین شهری نیز فاصله‌گذاری رعایت شود.

الهی‌تبار یکی از چالش‌های اساسی در زمینه شیوع کرونا را مربوط به خانه مسافرهای غیرمجاز خصوصا در محدوده طاقبستان دانست و افزود: لیستی از این مراکز در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته که باید نسبت به پلمب آنها اقدام شود.

وی رعایت این موارد را برای همه ضروری دانست و تاکید کرد: با کرونا زندگی کردن باید تبدیل یه یک فرهنگ شود و البته آموزش‌های لازم در این زمینه نیز به مردم داده شود.

الهی تبار همچنین خواستار برخورد با بیماران کرونایی سرپایی شد که موازین بهداشتی و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و آزادانه در اجتماع تردد می‌کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.