خانه ملت نیاز به افراد متخصص و کارگروه‌های تخصصی دارد
منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: خانه ملت نیاز به افراد متخصص، متعهد و کارگروه‌های تخصصی دارد.

دکتر یحیی ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو عامل تولید ثروت در دنیا نیروی انسانی و منابع طبیعی است که لرستان دارای این دو فاکتور بوده اما متاسفانه با استان‌های هم‌جوار فاصله زیادی دارد که باید مساله‌یابی شود.

وی با بیان اینکه لرستان از معضل بیکاری، طلاق، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد، تصریح کرد: باید در ای زمینه آسیب‌ها ریشه‌یابی شوند و براساس طایفه‌گرایی و سیاسی بازی در این راستا تصمیم‌گیری نشود.

باید به فکر توسعه مرکز استان باشیم

ابراهیمی افزود: در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم کل ایران، لرستان و سپس شهرستان سلسله و دلفان هستم و معتقدم باید به فکر توسعه مرکز استان باشیم تا بتوانیم به دنبال آن توسعه شهرستان‌ها را محقق کنیم.

منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان اینکه ضرورت دارد ظرفیت‌های استان و شهرستان‌ها شناسایی و براساس نیازسنجی لرستان برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد و عملیاتی شود، خاطر نشان کرد: نمایندگان نیز همانند رسانه‌ها و خبرنگاران باید مطالبه‌گر باشد و از مسئولین سوال شود که چرا لرستان با وجود ۱.۸ میلیون نفر جمعیت سهم ناچیزی از تخصیص اعتبارات دارد.

مطالبه‌گری مردم ضعیف است

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی لرستان این است که مطالبه‌گری مردم ضعیف است، گفت: البته مردم نجیبی داریم اما در مواردی شاهدیم که برخی مسئولین از نجابت این مردم سوء‌استفاده می‌کنند و نیاز است زیرساخت‌های لازم را برای توسعه استان و شهرستان‌ها مهیا و مدیریت ارشد لرستان نیز چشم‌اندازی را برای استان و شهرستان‌ها تعریف و تدوین کند.

ابراهیمی با بیان اینکه به لحاظ بیکاری سومین استان کشور محسوب می‌شویم، یادآور شد: برای حل این مشکل باید عزم ملی داشته و از مهاجرت نخبگان لرستانی به کلانشهرها جلوگیری شود البته تحقق این مهم مستلزم ایجاد زیرساخت‌ها برای این نخبگان است.

برای توسعه استان نگاه و نگرش سیاسی و گروهی را کنار بگذاریم

وی عنوان کرد: باید برای توسعه استان نگاه و نگرش سیاسی و گروهی را کنار بگذاریم و با نظارت بر عملکرد مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بتوانیم قدمی در راستای حل مشکلات استان برداریم.

منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان اینکه خانه ملت نیاز به افراد متخصص، متعهد کارگروه‌های تخصصی دارد، ادامه داد: تمایل دارم در کمیسیون بهداشت بصورت تخصصی برای مردم خدمت کنم و شعارم مبارزه با فساد و سیستم فشل اداری و تلاش برای بهتر شدن معیشت اقتصادی مردم است.

وی در مورد وضعیت بهداشت و درمان استان گفت: در بحث مقابله با کرونا ویروس باید مسئولین تمهیدات لازم را از قبل در نظر می‌گرفتند چرا که امکانات تشخیصی، آزمایشگاهی و نیروی متخصص عفونی و حتی وسایل برای گندزدایی در استان نداشتیم و یا کم داشتیم و این سبب شد در روزهای اول با چالش‌هایی مواجه شویم اما خوشبختانه با همکاری سیستم دانشگاه علوم پزشکی لرستان و تلاش فداکارانه کادر درمانی و مسئولین استان به این مهم ورود پیدا کردیم و امروز به سطحی رسیدیم که آمارها نشان از شیب پایین شیوع دارد.

ابراهیمی گفت: چنانچه شهرستان الشتر را در همان روزهای اولیه قرنطینه و اقدامات اولیه را خوب مدیریت می‌شد و مردم نیز قرنطینه خانگی را رعایت می‌کردند امروز شاهد این تعداد تلفات در استان نبودیم.

منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس افزود: البته این مسئولیت تنها برعهده دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیست و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

الشتر در لرستان به عنوان کانون اصلی کرونا ویروس بود

وی با اشاره به اینکه شهرستان الشتر در لرستان به عنوان کانون اصلی کرونا ویروس بود و ضرورت داشت بیماران را در همین شهرستان درمان کنیم که البته برای این کار به کیت آزمایشگاهی و سی‌تی‌اسکن نیاز داشتیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱.۳۵ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند و این رقم در الشتر به ازای هز ۱۰ هزار نفر ۱۵ نفر بوده است، بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات در این شهرستان به همراه دکتر پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفتیم و با رایزنی‌ها توانستیم مجوز نصب تخت‌های ICU و CT اسکن، برای شهرستان الشتر و MRI، تخت‌های ICU و CT اسکن برای نورآباد گرفتیم و خوشبختانه تجهیزات به شهرستان‌ها رسیده و بناست که نصب شوند و مردم از خدمات آن استفاده کنند.

وی با انتقاد از اینکه در لرستان یک دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی وجود ندارد، اظهار کرد: چرا باید استانی که دومین استان جنگ زده محسوب می‌شود از استان‌های همجوار خود عقب بماند.

ابراهیمی گفت: لرستان فاقد بیمارستان تخصصی سوختگی است و دولت نیز اعتبار کافی برای بیمارستان سازی ندارد و ضرورت دارد از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.