ضرورت رعایت اصول بهداشتی در فروشگاه های بزرگ
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه به دلیل تامین سلامت مردم و جامعه هر کاری لازم باشد، انجام می دهیم، گفت: ۳۰ هزار واحد صنفی در شهرستان رشت تعطیل شدند که این کار بزرگی است و باید از بازاریان به دلیل این مشارکت و فرهنگ بالای اجتماعی تشکر کنیم، از فروشگاه های بزرگ هم می خواهیم اصول بهداشتی را سختگیرانه رعایت کنند.

میرشمس مومنی زاده امروز در بیست ودومین جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان رشت که با حضور مدیران فروشگاه های بزرگ برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در گیلان بسیار جدی بود و آمار مراجعات به بیمارستان ها نگران کننده بود و علی رغم کار و تلاش جمعی، همه در یک شوک بزرگ بودیم زیرا با وجود شرایط بحرانی تخت خالی در بیمارستان ها برای پذیرش بیمار جدید نداشتیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: با توجه به اینکه متاسفانه خیلی از همشهریان و عزیزان ما در این بحران جان خود را از دست دادند اما با تلاش شبانه روزی مسئولین و مدیران و همکاری مردم با در خانه ماندن و همچنین با کمک به بیماران در قالب کانون های فرهنگی و جهادی در راستای تولید ماسک تا حدودی توانستیم این ویروس را کنترل کنیم.

مومنی زاده گفت: مهم ترین اقدام در کنار ارائه خدمات اجرایی و بهداشتی این بود که تجمعات کم شود و یکی از عواملی که مشکلات موجود را تشدید می کرد، حضور مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی بود که امسال با توجه به شرایط موجود این امر کنترل شد و با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از ورود خودروها با پلاک غیربومی به استان و شهرستان جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: روز طبیعت هم مردم همکاری بسیار خوبی داشتند زیرا تمام تفرجگاه ها و پارک های سطح شهرستان خالی از جمعیت بود.

تعطیلی ۳۰ هزار واحد صنفی در شهرستان رشت جهت مقابله با کرونا

فرماندار شهرستان رشت گفت: ۳۰ هزار واحد صنفی در شهرستان رشت تعطیل شدند که این کار بزرگی است و باید از بازاریان به دلیل این مشارکت و فرهنگ بالای اجتماعی تشکر کنیم.

مومنی زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه از آن بحران اولیه سخت خارج شده ایم، افزود: الان به نقطه خوبی رسیده ایم و باید با قوت این مسیر را ادامه دهیم زیرا این ویروس به منزل مار زخمی است که تا زمانی نمرده نیش می زند.

وی با تاکید بر اینکه فروشگاه های بزرگ اصول بهداشتی را همچنان ادامه دهند تا کانون ویروس نشوند، خاطرنشان کرد: به دلیل تامین سلامت مردم و جامعه هر کاری لازم باشد، انجام می دهیم و در این راستا علاوه بر تعطیلی ۳۰ هزار واحد صنفی، تمام بازارهای روز محلات هم جمع آوری شد لذا به فروشگاه های بزرگ تاکید می کنیم که اصول بهداشتی را سختگیرانه رعایت کنند و حتی الامکان به سمت فروش اینترنتی بروند و یا سازوکاری را تعریف کنند که مردم بتوانند تلفنی خرید کنند تا از حجم انبوه مشتریان در فروشگاه ها پیشگیری شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.