قرنطینه و توقف پذیرش بی خانمان ها در گرمخانه اصفهان
موسس و مدیر گرمخانه مردمی بی‌خانمان‌های امید اصفهان با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته هیچ بی‌خانمانی در گرمخانه پذیرش نشده است، گفت: از زمانی که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد، گرمخانه را قرنطینه کردیم و دیگر ورودی جدید نداشتیم.

محسن انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پذیرش مددجوی جدید در گرمخانه اصفهان نداشتیم و حتی بسیاری از مددجویان که شاغل هستند در وضعیت قرنطینه اجازه خروج از گرمخانه را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه های روزانه گرمخانه بستگی به سلامت و یا بیمار بودن مددجویان دارد، چرا که هزینه درمان بسیار بالا است و این هزینه‌ها برعهده گرمخانه است.

مدیر گرمخانه مردمی بی‌خانمان‌های امید با اشاره به هزینه بالای تامین اقلام بهداشتی که ماهیانه نزدیک به ۷ تا ۸ میلیون است، افزود: این هزینه برای سلامت مددجویان انجام می شود، چراکه اگر یک نفر از مددجویان به ویروس کرونا مبتلا شود به بقیه افراد گرمخانه هم سرایت می‌کند.

انصاری با اشاره به اینکه برخی از مددجویان این گرمخانه تحت پوشش بیمه سلامت و بیمه‌های خدمات درمانی هستند، تصریح کرد: اگر مددجویی بیمار شود در درجه اول از سوی کادر درمان گرمخانه درمان می شود، اما اگر بیمار اورژانسی باشد به بیمارستان منتقل می شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون هیچ مددجویی در گرمخانه امید به کرونا مبتلا نشده است، گفت: از زمانی که این ویروس در چین شیوع پیدا کرد ما گرمخانه را قرنطینه کردیم و دیگر ورودی جدید نداشتیم. این درحالی است که برخی از پرسنل به صورت شبانه روز و برخی شیفتی در گرمخانه مشغول به کار هستند، اما پزشک مستقر در کادر درمانی گرمخانه وجود ندارد.

موسس گرمخانه مردمی بی‌خانمان‌های امید اصفهان با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته هیچ بی‌خانمانی در گرمخانه پذیرش نشده است، تصریح کرد: متاسفانه هیچ تستی برای تشخیص کرونا در گرمخانه وجود ندارد و با درخواست کیت تشخیص ویروس کرونا برای مددجویان گرمخانه موافقت نشد.

به گفته وی، تعداد مددجویان این گرمخانه زیر صد نفر است، درحالی که در سال گذشته این تعداد حدود ۲۵۰ نفر بود.

موسس و مدیر گرمخانه مردمی بی‌خانمان‌های امید با اشاره به در اختیار گذاشتن مولتی ویتامین و میوه برای مددجویان در گرمخانه، گفت: وضعیت غذای مددجویان مطلوب و از بسیاری از افراد جامعه بهتر است، چرا که در شرایط فعلی برخی از شهروندان ممکن است حتی برای چندین ماه گوشت مصرف نکنند.

انصاری خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ دستگاهی به گرمخانه اصفهان کمک مالی نکرده و کمک‌های مردمی در یک سال گذشته با توجه به وضعیت اقتصادی حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.