اعتماد عمومی یا وزرا؛کدام مهم‌ترند؟
چهار وزیر پیشنهادی جزء مدیران باسابقه هستند، گرچه عملکرد وزرا مهم است اما مسئله مهمتر برای تسهیل امور اجرایی اعتماد بین مردم و دولت محسوب می‌شود.

یحیی آل اسحاق*

درباره توانمندی وزرای پیشنهادی «راه و شهرسازی»، «اقتصاد و امور دارایی»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «صنعت، معدن و تجارت» برای پیگیری امور اقتصادی و توسعه ای کشور در فضای جدید اقتصادی و بین المللی صحبت های زیادی مطرح می شود اما نگاه من این است که باید برای قضاوت به یکسری مولفه ها توجه کرد و موضوع را تک بُعدی ندید.

به هر صورت آقای شریعتمدار که وزیر با سابقه ای است، بعد از انتصاب به سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته «تا مسائل عمومی کشور حل نشود، نمی شود کار کرد». در واقع او مسائل را به وزرا ربط نداده و به فضای حاکم بر اقتصاد و نظام تصمیم گیری مرتبط کرده است. اگر این صحبت را ملاک بگیریم یعنی وزرا در اوضاع کنونی، محدود می توانند کارهایی را انجام دهند.

چهار وزیر پیشنهادی جزء مدیران باسابقه هستند، گرچه عملکرد وزرا مهم است اما مسئله مهمتر برای تسهیل امور اجرایی اعتماد بین مردم و دولت محسوب می شود. اگر فضای روانی حاکم بر جامعه به حالت عادی درآید با تقویت اعتمادعمومی، وزرا می توانند کار کنند اما در فضای تردید حل مشکلات خیلی سخت می شود.

*عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.