گذر بیماران کرونای فارس از ۱۵۰ هزار نفر/ سفر نروید
ابتلای بیش از ۱۵۰ هزار نفر در فارس به کرونا طی ۹ ماه یعنی بالغ بر ۳ درصد از جمعیت حدود ۵ میلیون نفری این استان با کووید ۱۹ دست و پنجه نرم کرده‌اند.

استان فارس که از نگاه صاحبنظران سلامت، در مواجهه با کووید۱۹ عملکرد موفقی داشته، طی ۲ ماه اخیر، بیش از هر زمانی چالش افزایش تعداد بیماران و فوت ناشی از این بیماری را تجربه کرده و همچنان با این روند سینوسی مواجه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پنجشنبه ۱۳ آذر در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ شهروند دیگر در استان فارس را براثر این بیماری از دست دادیم.

دکتر سید روح‌الله حسینی با بیان اینکه شمار فوت شدگان کووید۱۹ در استان فارس از ابتدا تاکنون را ۲۵۸۹ نفر اعلام و اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، ۱۵۰ هزار و ۲۵۳ نفر در فارس به کرونا مبتلا شده‌اند.

حسینی یادآور شد که تست این تعداد بیمار از بین ۵۰۴ هزار و ۶۸۳ نمونه آزمایشگاهی گرفته شده از افراد بیمار و علامت دار، مثبت قطعی بوده است.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هم‌اینک ۱۸۵۰ بیمار مشکوک یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان، بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد، ۳۱۹ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

حسینی گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری می تواند از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کند.

به گزارش ایسنا، علیرغم کاهش مجدد شمار فوت شدگان کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و به نسبت روزهای قبل در فارس، کارشناسان حوزه سلامت تاکید دارند که هنوز شرایط در فارس تثبیت نشده است، بنابراین باید توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفت و تحت هیچ عنوان نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بی تفاوت نبود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.