۱۲۷۵ فوتی قطعی و مشکوک"کرونا" در کرمانشاه/ شلوغی ها همچنان ادامه دارد
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون ۸۷۷ فوتی قطعی کرونا و ۵۰۰ فوتی مشکوک (تشخیص بوسیله سی تی اسکن و ...) در استان داشته ایم و متاسفانه علی رغم این شرایط هنوز شلوغی ها در مراکز خرید و... ادامه دارد.

دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه امروز (۱۰ آبان) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه، با اشاره به بستری بودن بیش از هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان، گفت: متاسفانه در روز گذشته تعداد بستری های استان به ۱۰۰۷ نفر رسید که از این تعداد ۱۳۰ نفر در ICU بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون ۸۷۵ فوتی قطعی ناشی از کرونا و ۵۰۰ مورد هم فوتی مشکوک به کرونا داشته ایم که تشخیص کرونا این افراد با سی تی اسکن و... انجام شده و این وضعیت نگران کننده است.

این مسئول با اشاره به روند افزایش بستری های کرونا گفت: روز گذشته ۱۴۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و در مقابل تنها ۵۹ مورد ترخیصی داشته ایم و این یعنی بیش از دو برابر ترخیصی ها، موارد بستری جدید داریم.

شکیبا با اشاره به انجام ۸۷۷ تست کرونا در استان در روز گذشته گفت: از این تعداد متاسفانه ۵۰۰ مورد مثبت شده اند که ۱۰۴ نفر آنها مربوط به موارد بستری و ۳۹۶ مورد مربوط به موارد سرپایی است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: با توجه به افزایش بستری ها هر روز بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) را تعطیل کرده و به بیماران کرونایی اختصاص می دهیم و در حال حاضر اکثر بیمارستان های استان درگیر هستند.

شکیبا با اشاره به درگیری بسیاری از نیروهای کادر درمان و ابتلای آنها به کرونا گفت: همین امر موجب شده با سختی هایی در کار مواجه شویم. بعنوان نمونه بسیار نیروهای فعال در بحث تست کرونا مبتلا شده اند و همین امر ظرفیت ما را کاهش داده است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه همچنین در تشریح بازرسی های صورت گرفته در اعمال پروتکل های بهداشتی گفت: در همین راستا ۴۲ باشگاه بدنسازی، ۱۷۱ آرایشگاه زنانه، ۷۹ قلیانسرا، ۸۵ تالار، ۷۴ مرکز شیرینی فروشی و بستنی فروشی و ۱۲۶ واحد صنفی دیگر تعطیل شده اند.

شکیبا تصریح کرد: همچنین ۱۲ نفر از صاحبان مجالس عزا و عروسی که ایجاد مشکل کرده بودند نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول افزود: متاسفانه علی رغم این سخت گیری ها و نظارت ها باز هم شلوغی ها را داریم و مردم خیلی رعایت نمی کنند.

وی افزود: هنوز وضعیت آرامستان ها که ارتباطی هم به معیشت مردم ندارد نابسمان است و شلوغی ها را داریم و ناوگان حمل و نقل هم علی رغم اینکه قدری نسبت به اجرای پروتکل ها حساس تر شده اند همچنان وضعیت مطلوبی ندارند.

شکیبا تصریح کرد: متاسفانه برخی مشاغل علی رغم تعطیلی اقدام به بازگشایی غیرقانونی اماکن خود کرده اند که باید در این زمینه سختگیرانه‌تر برخورد شود.

وی افزود: با وجود تمام محدودیت های ایجاد شده، شلوغی خیابان ها و مراکز خرید و بازار روزها امید برای کاهش سیر بیماری را کم رنگ می کند و ضرورت دارد اماکن شلوغ مدیریت شوند و تقاضا داریم احکام دادگستری در خصوص متخلفین از قوانین کرونایی سریعتر اعلام شود تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.