کاهش ۳۴ درصدی مراجعه به واحدهای دندان‌پزشکی تامین اجتماعی زنجان
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در دوران شیوع کرونا شاهد کاهش ۳۴ درصدی مراجعه به واحدهای دندان‌پزشکی تامین اجتماعی این استان هستیم؛ در حالی که خدمات دندان‌پزشکی برای بیمه‌شدگان رایگان است.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تعهدات تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: ویزیت در قالب معاینه و تشخیص، تجویز دارو، دستور رادیولوژی و آزمایش، رادیوگرافی تک‌دندان (گرافی‌پری اپیکال یا بابت وینگ)، کشیدن دندان‌های قدامی، خلفی و عقل، جرم‌گیری بالا و زیر لثه و آموزش بهداشت بروساژ هر فک و ترمیم دندان به غیر از عصب‌کشی در مراکز ملکی و مراکز خصوصی طرف قرارداد، با پوشش این بیمه انجام می‌شود.

وی از تعهدات تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در ترمیم همه نوع دندان در مراکز ملکی به ‌صورت کاملا رایگان برای بیمه‌شدگان این سازمان در استان خبر داد و افزود: تعهدات دندان‌پزشکی سازمان‌های بیمه‌گر پایه مانند سازمان تامین اجتماعی توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور تعیین و ابلاغ می‌شود.

این مسئول در رابطه با تحت پوشش نبودن خدمات عصب‌کشی در سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: عصب‌کشی در بیمه‌های پایه در هیچ جای دنیا تحت پوشش قرار نمی‌گیرد، زیرا به دلیل سهل‌انگاری و یا رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و اقدام نکردن به موقع بیمه‌پرداز، این ترمیم به عصب می‌رسد و هزینه سهل‌انگاری بیمه‌پرداز بر عهده سازمان بیمه‌گر پایه نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان، با اشاره به اینکه خدمات دندان‌پزشکی در سال‌جاری با شیوع ویروس کرونا محدود شده است، ادامه داد: در ایامی که ویروس کرونا همه فعالیت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده تنها موارد اورژانسی دندان‌پزشکی پذیرش می‌شود.

محمدی در رابطه با تعداد یونیت‌های موجود دندان‌پزشکی در استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ یونیت دندان‌پزشکی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان با همه ظرفیت و با کیفیت بالا به بیمه‌شدگان و سایر مراجعان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی در رابطه با توزیع عادلانه یونیت‌های دندان‌پزشکی استان زنجان، افزود: بیمارستان امام حسین (ع)، درمانگاه‌های تخصصی حکیم هیدجی و روزبه زنجان هر کدام دو یونیت، بیمارستان امید ابهر، درمانگاه‌های شفای ابهر، شهدای خرم‌دره و سهروردی خدابنده هر کدام دارای یک یونیت دندانپزشکی هستند که خدمات کامل‌تر و جامع‌تری را به صورت کاملا رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

این مسئول در رابطه با افزایش خدمات دندانپزشکی، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند با افزایش تعداد و تنوع خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی در آینده‌ خدمات این بخش را پربارتر ارائه کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۹ هزار و ۲۳۳ مورد ویزیت انجام شده است، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست پارسال بیش از ۲۹ هزار و ۷۲ مورد خدمات ویزیت دندان‌پزشکی به بیمه‌شدگان ارائه شده که این تعداد مراجعه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده کاهش ۳۴ درصدی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.