ورود گروه‌های جهادی به کارزار مبارزه با کرونا در فارس
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس از فعال شدن گروه‌های جهادی بسیج در فارس به کارزار مقابله با کروناویروس با هدف قطع زنجیره انتقال و کمک به بیماران مبتلا به کرونا، خبر داد.

سرهنگ اسماعیل قزل‌سفلی شنبه ۱۰ آبان در جمع خبرنگاران گفت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم انقلاب مبنی بر ورود نیروهای مخلص، مومن و صالح به میدان مبارزه با کرونا، گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون فعال بوده و در مسیر خدمات رسانی به مردم، شبانه‌روز تلاش کرده‌اند.

قزل‌سفلی با اشاره به اینکه اکنون ۸۵۰ گروه جهادی بسیج در فارس به کارزار مبارزه با کرونا با هدف قطع زنجیره انتقال ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بخشی از گروه‌های تخصصی جهادی بسیج با اجرای طرح "همیار سلامت" به کمک کادر درمان شتافتند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس با اشاره به سازماندهی، آموزش و به کارگیری داوطلبان گروه‌های جهای برای اجرای طرح "همیار سلامت"، افزود: این سازماندهی ها در سه دسته دارای تخصص، تحصیلات مرتبط و تحصیلات غیر مرتبط جهت امور پشتیبانی، سازماندهی و به کمک مدافعان سلامت می شتابند و برخی جهادگران نیز در تعامل با بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گذراندن دوره های آموزشی فشرده به بیمارستان های کرونایی در سطح استان فارس به کمک کادر درمان اضافه می شوند.

آموزش و تبلیغ رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم، شناسایی افراد آسیب پذیر از کرونا در محلات همانند افراد مسن و بیماران دارای زمینه آسیب پذیری از کرونا و تهیه مایحتاج و ملزومات روزانه آنها، برخی اقدامات گروه‌های جهادی محله محور در دور جدید فعالیت‌های این گروه‌ها در فارس است که مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به تداوم کمک‌های مومنانه توسط خیرین و گروه‌های جهادی در استان فارس، افزود: برپایی کمپ‌های تبلیغی، ترویجی، آموزشی در محله‌های مختلف شهرها، خدمت رسانی به کادر درمان شاغل در بیمارستان‌های مخصوص کرونا، تبلیغ و ترویج پویش "من ماسک می زنم" در فضای حقیقی و مجازی، تغسیل و تدفین فوت شدگان از کرونا، کمک به تهیه جهیزیه برای تسهیل ازدواج، کمک به اشتغال افراد بیکار شده از کرونا، نذر خون، تسویه حساب دفتری نیازمندان در محلات محروم، توزیع داروهای گیاهی بین بیماران کرونایی و تشکیل پویش گرمای محبت برای تهیه لوازم گرمایشی برای نیازمندان بخشی از اقدامات گروه‌های جهادی در فارس بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس همچنین گفت: تولید ماسک و مواد ضد عفونی، ضدعفونی هدفمند برخی اماکن عمومی و پر تردد در نقاط مختلف استان نیز توسط گروه‌های جهادی بسیج و از ابتدای شیوع این بیماری آغاز شده و اکنون هم به شکلی هدفمند، ادامه دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.