پلمب ۲۵ واحد صنفی در استان زنجان
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: با تشدید نظارت و بازرسی روزانه از اماکن و صنوف شهرستان خرم‌دره در ۳ آبان‌ماه، ۲۸۵ مورد بازرسی انجام شده و ۲۵ واحد صنفی نیز پلمب شده است.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه دیروز (۳ آبان‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان خرم‌دره انجام شد، اظهار کرد: امروز ۲۸۵ مورد بازرسی با ۱۱ اکیپ از اماکن و صنوف شهرستان خرم‌دره انجام شد و ۲۵ واحد صنفی پلمب و از چند مورد تعهد، اخذ شده است.

وی در رابطه با تشدید نظارت بر اصناف شهرستان خرم‌دره، افزود: به روسای اتحادیه‌های امور صنفی شهرستان خرم‌دره گفته شد تا ساعت ۱۱:۵۹ دقیقه (۳ آبان‌ماه) جلسه‌ای با صنوف زیرمجموعه خود و اخذ تعهد برای استفاده از ماسک توسط خود و گیرنده‌ خدمت تشکیل شود تا در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها، برخوردهای جدی‌تری صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به تشکیل جلساتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان ابهر، تصریح کرد: فرمانداران، تیم‌های بازرسی و نظارت خود را بسیج و فعال کنند و نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان کرونایی حضور میدانی داشته و شهرداران وظیفه اطلاع‌رسانی میدانی و اعضای شورای تامین شهرستان ابهر نیز باید ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم تجمعی را در منزل و اماکن عمومی اعلام کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به مرتفع شدن مشکل نقاهتگاه در شهرستان ابهر با اختصاص خوابگاه دانشگاه آزاد، ادامه داد: هر روز بازرسی‌های متعددی با مسئولیت یکی از مدیران در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره انجام می‌شود و هر بلوک ارزیابی شده و وضعیت آن اعلام و برخوردهای لازم انجام می‌شود.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه اکنون شاهد افزایش روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان خرم‌دره هستیم، خاطرنشان کرد: هفته گذشته بازدیدهایی از مراکز شماره‌گذاری انجام شده و تصمیم‌هایی از جمله افزایش نیروی انسانی، استفاده از بلندگو برای اعلام نوبت افراد برای جلوگیری از تجمع گرفته شده است.

رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی صنوف خرم‌دره

فرماندار شهرستان خرم‌دره در ادامه این جلسه با اشاره به بازرسی اکیپ‌های گمارده شده برای بازرسی ۲۴ ساعته از اماکن عمومی و اصناف شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده حوزه بهداشت، بیش از ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و در اصناف شهرستان خرم‌دره نیز شاهد رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌ها هستیم.

حجت محمدی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، شهرستان خرم‌دره با یک بیمارستان اقدام به پذیرش ۱۴۰۰ بیمار کرونایی کرده است، خاطرنشان کرد: این شهرستان تنها یک درمانگاه کوچک داشت که اکنون از یکی از درمانگاه‌های شرکت تولیدی در این شهرستان استفاده می‌کند.

بیمارستان ارتش زنجان با کمبود تجهیزات آی.‌سی.‌یو مواجه است

رئیس بیمارستان ارتش زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه بخش آی.‌سی.‌یو این بیمارستان علی‌رغم همه تلاش‌های انجام شده همچنان تجهیزات مورد نیاز اعم از دستگاه اکسیژن ندارد، اظهار کرد: این بیمارستان با مساعدت رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان، موفق به اخذ مجوز احداث بخش آی.‌سی.‌یو و مجوزهای خرید دستگاه‌های مورد نیاز شده است.

شهباز زارعی با بیان اینکه اکنون بیمارستان ارتش زنجان برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای بخش آی.‌سی.‌یو حدود ۴ میلیارد تومان نیاز دارد که این امر نیازمند یاری مسئولان استانی و خیرین است، افزود: همه پزشکان و پرستاران بیمارستان ارتش در خدمت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در زمان نیاز و اعلام قرار خواهند گرفت و این دانشگاه برای پذیرش بیماران کرونایی که نیاز به اکسیژن ندارند، اعلام آمادگی کرده است.

این مسئول در رابطه با تحت پوشش قرار ندادن بیمه‌ها برای داروی بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیمه‌ها داروهای بیماران کرونایی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند و علت آن را نبود بخش آی.‌سی.‌یو و تجهیزات لازم عنوان می‌کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.