ولنگاری در جامعه مانند ویروس کرونا قابل تحمل نیست
امام جمعه رشت، بی حجابی برخی از بانوان را یکی از مصادیق هنجارشکنی در جامعه دینی و اسلامی ما دانست و افزود: بی حجابی و بدحجابی نوعی ولنگاری است که مانند ویروس کرونا جامعه را آلوده کرده و قابل تحمل نیست.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن قدردانی از حمایت دشتگاه قضایی و نیروی انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اظهار کرد: نباید دیگر شاهد هنجارشکنی هنجارشکنان باشیم.

وی با اشاره به شهادت یکی از آمران به معروف با ضربات چاقوی اراذل و اوباش، تصریح کرد: امروز همه مردم باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بی حجابی برخی از بانوان را یکی از مصادیق هنجارشکنی در جامعه دینی و اسلامی ما دانست و افزود: بی حجابی و بدحجابی نوعی ولنگاری است که مانند ویروس کرونا جامعه را آلوده کرده و قابل تحمل نیست.

امام جمعه رشت ادامه داد: در استانی که ۸۰۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، نباید کسی جرات توهین به باورها و اعتقادات دینی مردم را داشته باشیم.

وی سگ گردانی را یکی دیگر از مصادیق هنجارشکنی دانست و عنوان کرد: متاسفانه سگ گردانی در گیلان به یک امر عادی تبدیل شده و برخی بین سگ و فرزند خودشان هیچ فرقی قائل نیستند لذا از مردم می خواهیم نسبت به برخورد با سگ گردانان مطالبه گری داشته باشند و با امر به معروف و نهی از منکر این بساط از استان جمع شود.

آیت الله فلاحتی، همچنین هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و یادآور شد: مجاهدان نیروی نظامی و انتظامی با تلاش ها و جانفشانی های خود از مرزهای کشور دفاع می کنند و امنیت و آرامش را برای مردم در شهرها رقم می زنند و در این راه شهدای فراوانی تقدیم کرده اند.

امام جمعه رشت، با اشاره به تقارن شهادت امام حسن عسکری(ع) با آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، اظهار کرد: مهمترین ماموریت امام حسن عسکری(ع) زمینه سازی برای ظهور امام زمان بود و لذا منتظران حضرت در عصر غیبت این ماموریت را بر عهده دارند و باید آماده ظهور باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، انتظار فرج را یک توفیق الهی دانست و تصریح کرد: مردمی که قائل به امامت امام زمان(عج) و منتظر این امام بزرگوار هستند، براساس روایات بهترین مردم زمان محسوب می شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن ملی توسط دولت برای احداث واحدهای مسکونی در همنه استان ها، خاطرنشان کرد: امیدوارم برنامه مسکن دولت عملیاتی شود و به امید آن روز که در جامعه مشکل مسکن نداشته باشیم.

آیت الله فلاحتی، عفت، شرم و حیا را لازمه اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه دانست و گفت: اسلام براس همه ساحات زندگی انسان قانون و برنامه دارد و یکی از این قوانین در حوزه امور جنسی است که باید با عفت و حیا همراه باشد تا سعادت نصیب انسان شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )