تداوم مشکل در تامین ماده اولیه ماسک/ مردم به سمت استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای بروند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به اینکه همچنان در تامین ماده اولیه تولید ماسک دچار مشکل هستیم، گفت: با توجه به اینکه افزایش مصرف ماسک های سه لایه و جراحی موجب مسائل زیست محیطی می شود، سیاست مان این است که مردم به سمت ماسک های پارچه ای سوق داده شوند.

حسن قاضی عسگر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت تولید ماسک در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر اصفهان در تولید ماسک مشکلی ندارد و روزانه حدود ۳ میلیون ماسک تولید دارد، اما مشکل اصلی به دلیل عدم تخصیص ارز، تامین ماده اولیه تولید ماسک (ملت بلون) است که اکنون در واردات آن دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تولید ملت بلون در استان هستیم، تاکید کرد: خوشبختانه این کار در مقیاس کم انجام شده است، اما به دنبال افزایش مقیاس تولید ملت بلون در اصفهان هستیم تا نیاز داخل تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان افزود: در حال حاضر حدود ۳۵ واحد تولیدی ماسک در اصفهان فعالیت دارند، در حالیکه در ابتدای شیوع کرونا، روزانه حدود ۵۰ هزار ماسک در اصفهان تولید داشتیم، امروز تولید ماسک در استان به ۳ میلیون رسیده است.

وی گفت: البته با مدیریت سازمان صمت، شرایط تولید ماسک و همچنین تامین ماده اولیه آن بهتر شده است، چراکه توزیع آن از طریق سامانه صورت می گیرد و همچنین واردات این ماده انجام می شود.

به گفته قاضی عسگر، در یزد و همدان خط تولید ملت بلون توسعه یافته است، اما در اصفهان چند شرکت اقدام به سفارش و خرید تکنولوژی ماسک کرده اند.

وی درباره نحوه توزیع ماسک، اظهار کرد: بخشی از ماسک های تولیدی توسط سازمان غذا و دارو و بخشی به صورت آزاد در داروخانه ها توزیع می شود، اما سیاست ما این است که مردم به سمت ماسک های پارچه ای سوق داده شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تاکید کرد: در دنیا و به خصوص بیشتر کشورهای اروپایی مردم از ماسک های پارچه ای استفاده می کنند، از سوی دیگر افزایش مصرف ماسک های سه لایه و جراحی موجب مسائل زیست محیطی می شود و با توجه به اینکه به راحتی بازیافت و معدوم نمی شوند، در آینده با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد. بنابراین تا زمان خروج از بحران کرونا، مردم باید به سمت ماسک های کتانی و پارچه ای بروند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.