آخرین آمار فوتی‌های کرونا در سمنان/میانگین سنی مبتلایان و فوتی‌ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شمار فوتی‌های کروناویروس در ۶ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه را ۱۷۷ نفر اعلام کرد.

دکتر نوید دانایی در نشستی با اصحاب رسانه این استان میانگین سنی فوتی‌های کووید ۱۹ در شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان را ۷۲ سال اعلام و اظهار کرد: عمده فوتی‌های کروناویروس در استان سالمند و یا دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

وی با اشاره به جنسیت قربانیان، سهم مردان را بیش از زنان برشمرد و افزود: ۵۷ درصد فوتی‌های استان مرد و ۴۳ درصد نیز زن بوده‌اند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: هشت درصد فوت شدگان ناشی از کرونا در استان دارای بیماری سرطان، ۱۷ درصد دیابت، ۲۱درصد سابقه بیماری قلبی و ۶ درصد نیز بیماری کلیوی داشتند . ضمن آنکه بر اساس این آمار بیش از ۵۰درصد فوتی‌های کووید۱۹ در استان دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بودند.

دکتر دانایی شمار موارد قطعی مثبت بستری شده در سه بیمارستان تحت پوشش این دانشگاه را ۱۱۸۶ نفر اعلام و تصریح کرد: این افراد کسانی هستند که در یکی از سه بیمارستان سمنان، دامغان و یا گرمسار بستری و تست آنها مثبت اعلام شده است وگرنه آمار کلی بستری‌ها عددی بیش از این رقم است.

وی از ترخیص ۹۵۳ نفر از این یک هزار و ۱۸۶ مبتلای قطعی در استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۶۴۰ نفر نیز در مراکز بیمارستانی ما بستری شده بودند که جواب تست آنها منفی بوده است.

وجود ۷۵ بستری مشکوک به کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وجود با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی سمنان وجود دارد افزود: در مجموع ۸۰.۴ درصد از کل کرونایی‌های بستری شده در استان پس از بهبودی ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد کل بستری ها خانم و ۵۳درصد آنها آقا بوده اند ادامه داد: میانگین سن بستری‌های کروناویروس در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه ۵۸ سال است.

دکتر دانایی ادامه داد: البته استان سمنان در شمار استان هایی است که میانگین سن بستری‌ها در آن بالا است وگرنه برخی از استان‌ها میانگین سنی بستری‌ها به نزدیک ۴۰ سال هم رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۷درصد مبتلایان قطعی استان با بیمار کرونایی ارتباط مستقیم داشتند ادامه داد: البته بدون تردید همه مبتلایان با بیماران کرونایی ارتباط داشتند اما این ۱۷ درصد اعلام کردند که یکی از افراد خانواده و یا نزدیکان آنها کرونا داشته و با وی ارتباط داشتند. مابقی مبتلایان بدون اینکه بدانند با افراد ناقل ارتباط داشتند.

رئیس علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه پذیرش مبتلایان به کرونا در سه بیمارستان معتمدی گرمسار، کوثر سمنان و ولایت دامغان انجام می شود افزود: هیچ مشکلی در پذیرش مبتلایان احتمالی در مناطق تحت پوشش دانشگاه وجود ندارد.به گزارش ایسنا متن کاملا این نشست خبری متعاقبا در ایسنا منتشر می شود

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.