مردم عملکرد بهداشتی نانوایان را ارزیابی کنند
کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در زمان مراجعه به نانوایی‌ها مردم می‌توانند با اسکن بارکد موجود در نانوایی، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان را ارزیابی کنند.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه نانوایی‌ها و کافی‌شاپ‌های استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت نامناسبی دارند، اظهار کرد: ۱۵۰۰ نانوایی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۷۵۰ نانوایی در شهر زنجان مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برخی از نانوایی‌های استان برای چهارمین بار پلمب شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه همه کارکنان نانوایی و مشتریان آنان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند، تصریح کرد: کارکنان نانوایی در زمان خارج کردن نان از تنور و تحویل آن به مشتری باید از ماسک استفاده کنند و مشتریان باید خود به نانوایی‌ها در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر دهند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر لزوم اخذ کد رهگیری توسط نانوایی‌ها و چسباندن آن بر روی شیشه، خاطرنشان کرد: مشتریان می‌توانند با گوشی همراه خود در آدرس الکترونیکی https://salamat.gov.ir بارکد را اسکن کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن نانوایی را ارزیابی کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.