رسانه ها بیانگر تجارب آزدگان باشند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگرن استان مرکزی گفت: در شرایط کرونایی که امکان برقرار ارتباط حضوری با آزادگان فراهم نیست، رسانه ها متوانند نقش پر رنگی در انتقال تجربه های آنها به نسل جوان ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، مرتضی انصاری‌فر در نشست با آزادگان استان مرکزی تکریم آزادگان را وظیفه ذاتی مسئولان خواند و توضیح داد: اشاعه فرهنگ پایداری، مقاومت و آزادگی و شناساندن مقام و منزلت آزادگان، باید یکی از اولویت‌های مهم دستگاه‌ها باشد. آزادگان ما با درس گرفتن از الگوهای قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع) که در دوران ولایت خود، سختی اسارت را تجربه کردند، توانستند صحنه‌های زیبایی از ایثار را خلق کنند.

وی بیان کرد: آزادگان با تحمل سختی‌ها و مشقت‌های بسیار از دوران اسارت در جهت تزکیه نفس خود بهره بردند که هر یک از آنان باید به اندازه توان خود فرهنگ ایثار را حفظ و به نسل جوان منتقل کنند. آزادگان و ایثارگران نماد استقامت، ایثار و پایمردی به ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگرن استان مرکزی آزادگان را الگوهای ایثار در جامعه معرفی کرد و افزود: ۹۹ درصد آزادگان، جانباز بوده و بیش از ۸۰ درصد آزادگان نیز در شرایط جراحت و زخمی اسیر شده‌اند که تا گلوله آخر در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کرده و اکنون پرچم‌داران دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران هستند.

انصاری فر با تأکید بر اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ پایداری، مقاومت و آزادگی و شناساندن مقام و منزلت آزادگان باید یکی از اولویت‌های مهم باشد، گفت: حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب و دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید از ضروریات امروز جامعه است. نسل جدید تشنه شنیدن این خاطرات است و لزوم ادامه راه این عزیزان، یکی از راه‌های ترویج و انتقال فرهنگ ایستادگی و مقاومت است، چرا فرهنگ مقاومت یکی از درس‌های عاشوراست. اکنون که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان دیدار و و ارتباط چهره به چهره با آزادگان فراهم نیست رسانه ها می توانند این جای خالی را با فعالیت های رسانه ای خود پر کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.