بیماران کرونایی کرمانی کمبود دارو ندارند
مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه هیچ جای نگرانی برای کمبود دارو جهت بیماران کرونایی در استان کرمان وجود ندارد اظهار کرد: استفاده از ماسک برای حفاظت افراد امری بسیار مهم است که به نوعی می تواند از انتقال آلودگی از محیط به فرد و همچنین از پخش آلودگی ویروس از فرد بیمار به محیط اطراف جلوگیری کند.

دکتر "محمد حسیبی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت داروی بیماران کرونایی در استان کرمان اظهار کرد: در خصوص بیماری کرونا هیچ کمبود دارویی چه برای بیماران بستری و چه برای نوع درمانی افراد آلوده به این ویروس که در خانه مانده اند و مراحل درمان و نقاهت خود را در خانه طی می کنند، وجود ندارد و دارو به قدر کافی در استان کرمان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ جای نگرانی برای کمبود دارو جهت بیماران کرونایی در استان کرمان وجود ندارد اظهار کرد: استفاده از ماسک برای حفاظت افراد امری بسیار مهم است که به نوعی می تواند از انتقال آلودگی از محیط به فرد و همچنین از پخش آلودگی ویروس از فرد بیمار به محیط اطراف جلوگیری کند.

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه چند نوع ماسک در بازار وجود دارد اظهار کرد: افراد عادی در جامعه می توانند از ماسک های پارچه ای و معمولی استفاده کنند اما برای افرادی که دارای علائم بیماری هستند، توصیه می شود برای جلوگیری از انتشار ویروس به محیط اطراف، از ماسک های سه لایه ای که در داروخانه ها عرضه می شوند، استفاده کنند.

حسیبی با اشاره به اینکه ماسک های پزشکی از نوع N۹۵ اثر حفاظتی بین ۹۰ تا ۹۵ درصدی داشته که فقط برای کادر درمان و بهداشتی استفاده از این نوع ماسک ها توصیه می شود افزود: وزارت بهداشت بر روی تولید ماسک نظارت مستقیمی دارد و محل عرضه این نوع ماسک ها صرفا در داروخانه ها و لوازم پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه ماسک های عرضه شده در سایر واحدهای صنفی مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و قطعا اثر حفاظتی کمتری خواهند داشت افزود: تقاضا می شود مردم ماسک های را از محل هایی تعیین کنند که مورد تایید و نظارت وزارت بهداشت بوده تهیه کنند تا درنتیجه اثر حفاظتی خودشان را نیز داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.