نیمی از مردم زنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
فرماندار زنجان گفت: با وجود تشدید شیوع ویروس کرونا در زنجان تنها ۵۳.۲۸ درصد از شهروندان زنجانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با وجود تشدید شیوع ویروس کرونا در زنجان، تنها ۵۳.۲۸ درصد از شهروندان زنجانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: در دفاتر پیشخوان دولت زنجان پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نمی‌شود و فقط ۶۴ درصد این دفاتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان به هشدار رسیده است، افزود: در بیش از ۹۵ درصد واحدهای عرضهکننده موادغذایی از دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۶۸.۸۲ درصد دستگاه‌های اجرایی زنجان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: در بازه زمانی ۱ الی ۱۷ تیر از بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مورد از دستگاه‌های اجرایی زنجان بازرسی انجام شده است.

فرماندار زنجان با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بیش از ۷۳.۵۳ درصد واحدهای صنفی و اماکن عرضه موادغذایی در زنجان، ادامه داد: در حال حاضر تنها در ۴۰ درصد ناوگان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی زنجان پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

عسگری به رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی در ارگان‌های ذی‌ربط پلیس و لزوم تقویت آن تاکید کرد و افزود: در بازه زمانی ۱ الی ۱۶ تیرماه از بیش از پنج هزار و ۳۴۶ مورد بازرسی از مراکز عرضه و طبخ مواد غذایی زنجان و یک هزار و ۲۵۱ مورد نیز بازرسی از اماکن عمومی انجام شده و در این خصوص ۴۴ واحد صنفی پلمب شده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.