کرونا در شرق استان کرمان بومی نیست
رییس دانشگاه علوم پزشکی بم معتقد است که کرونا در شرق استان کرمان بومی نیست.

دکتر "عباس عباس زاده" صبح امروز پنجشنبه هشتم خردادماه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در شرق استان کرمان گفت: خوشبختانه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بم، از ابتدای اپیدمی با اقدامات و جلسات متعدد برگزار شده با مدیریت فرمانداران در سطح شهرستان های زیرمجموعه این دانشگاه، توانستیم به خوبی این قضیه را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در انتهای اسفندماه سال گذشته به دلیل قابلیت های گردشگری منطقه بم، نگرانی از بابت حضور مسافران در این منطقه را داشتیم افزود: خوشبختانه با تصمیمات گرفته شده از سوی ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا و عدم پذیرش مسافر در ایام نوروز، تقریبا جزء مناطقی بودیم که کمترین موارد درگیری و ابتلای قطعی به این ویروس را داشتیم.

عباس زاده با اشاره به اینکه شرق استان هم اکنون نسبت به سایر نقاط از این موضوع کمتر آسیب دیده است اظهار کرد: مهمترین دلیل این کمتر آسیب دیدن منطقه شرق استان را می توان علاوه بر همکاری خوب و موثر مردم، اقدامات به موقع صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی بم و سایر نهادهای درگیر با این جریان دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با تاکید بر اینکه بیماریابی فعال را به عنوان محور در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده ایم اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس در شرق استان به به دنبال شناسایی بیمار صفر بودیم که در اولین زمان ممکن، فرد شناسایی و خانواده فرد را در جریان موضوع و بحث اقدامات بهداشتی لازم قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا در شرق استان کرمان بومی نیست اظهار کرد: تحلیل های مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در شرق استان کرمان نشان می دهد که مسافران و یا سفر به سایر نقاط کشور، کرونا را به منطقه شرق استان وارد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به اینکه همکاری بسیاری خوبی در حوزه کادر درمانی، بهداشتی و مسئولین ارشد شهرستانی در شرق استان کرمان برای مبارزه با این ویروس ایجاد شده است اظهار کرد: هم اکنون تمامی شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بم در وضعیت زرد یا هشدار هستند که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته به وضعیت قرمز تبدیل نشوند.

عباس زاده با بیان اینکه مورد مثبت قطعی در بین اعضای کادر درمانی و بهداشتی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بم نداشته ایم خاطر نشان کرد: ترددها هم اکنون غیرقابل کنترل است و آنچه را که امروز در کنترل و مبارزه با این بیماری باید جدی گرفت، بحث های فاصله گذاری هوشمند است. نمی توان با محدود کردن و بستن راه‌ها ویروس را کنترل نماییم ضمن آنکه ضرروتی بر این کار نیست اما با نظارت ها می توان موضوع را حل کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.