تولید "ماسک" در کرمانشاه متوقف شد/ پارچه استاندارد نداریم
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توقف تولید ماسک در استان خبر داد وافزود: علت اصلی این موضوع نبود پارچه استاندارد برای تولید این محصول است.

دکتر قباد محمدی در نشست خبری امروز (هفتم خرداد) با اشاره به افزایش تقاضا برای ماسک در پی شیوع کرونا، گفت: همین امر موجب افزایش تولید این محصول و نیز افزایش تقاضا برای پارچه‌های استاندارد تولید ماسک شده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل نبود پارچه استاندارد ماسک، تولید آن در استان متوقف شده است، البته این‌ مشکل‌کمبود پارچه استاندارد ماسک در کشور و تقریبا در تمام کشورهای جهان وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از توزیع پنج میلیون ماسک سه لایه در سطح استان در سه ماه گذشته خبر داد وافزود: از این تعداد دو میلیون ماسک در سطح مراکز درمانی و سه میلیون ماسک در سطح داروخانه های شبانه روزی استان توزیع شده است.

محمدی افزود: این تعداد قطعا جوابگوی نیاز استان نیست، اما بیش از بسیاری استان های دیگر توزیع ماسک داشته ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته توزیع ماسک را در سطح داروخانه های استان شروع کردیم، اما از هفته گذشته به دلیل توقف تولید ماسک در سطح استان توزیع آن نیز متوقف شده است.

محمدی با بیان اینکه ماسک ابزار کار دانشگاه های علوم پزشکی و کادربهداشت و درمان است، خاطرنشان کرد: دانشگاه در بحث تولید ماسک متولی نیست و تنها توزیع آن را برعهده دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.