آغاز مشروط فعالیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد از۲۳فروردین
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه با جدیت به دنبال کنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا هستیم، گفت: روند شیوع کرونا در استان کاهش یافته و به این معناست که تلاش ها سازنده و ثمر بخش است و اینکه روند کنترلی و پیشگیرانه باید همچنان به قوت خود ادامه یابد.

حسین کلانتری در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مقابله با کرونا با رئیس جمهور افزود: این تلاش ها باعث شده است تا به نسبت سایر استان های کشور در وضعیت قابل قبولی قرار بگیریم و در حال حاضر بیمار بدحال کرونایی در ICU نداشته باشیم.

وی با تاکید به اینکه شعار «در خانه بمانیم» به قوت خود باقی است، اظهارکرد: همچنان مشارکت مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی، توجه جدی به توصیه مسئولان اجرایی و کارشناسان بهداشتی راه پیشگیری و مقابله با ویروس کروناست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا امیدوار کننده است، خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کرونایی در استان با همکاری و مشارکت مردم ادامه می یابد.

به گفته کلانتری برنامه های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت همچنان این است که در خانه بمانیم و همه موارد بهداشتی را رعایت کنیم، چون کرونا همچنان جدی است.

وی ادامه داد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا تا ۲۳ فرودین ماه طرح فاصله گذاری اجتماعی با اعمال محدودیت ها ادامه دارد و مدارس و دانشگاه ها تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش ها برای دانش آموزان و دانشجویان به صورت مجازی برقرار است، عنوان کرد: بعد از ۳۰ فروردین ماه و براساس مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی تصمیم گیری می شود.

کلانتری از اجرایی شدن طرح فاصله گذاری هوشمند در روزهای آینده خبر داد و تاکید کرد: این طرح به بهداشتی شدن فضاهای کسب و کار، ابزار و وسایل آن‌ها و به رعایت کامل مسائل بهداشتی و ایمنی فروشندگان، کارکنان و ارائه کنندگان خدمت و همچنین مشتریان و خدمات گیرندگان است.

وی در خصوص فعالیت واحدهای اقتصادی بعد از ۲۳ فروردین ماه نیز گفت: فعالیت واحدهای تولیدی استان در تاریخ تعیین شده و با شرط رعایت پروتکل های بهداشتی عملیاتی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فعالیت کادر اداری در دستگاه‌های اجرایی، افزود: همچنان تعداد کارکنان حاضر در ادارات با نوبت‌ بندی، اعمال مرخصی و انجام دورکاری به میزان یک سوم است و از ۲۳ فروردین ساعت کاری ۷ صبح تا ۱۴ است.

کلانتری اظهارکرد: این ستاد در شهرستان و یا مناطقی که براساس آمارها شیوع و تعداد مبتلایان به بیماری را بیشتر نشان می دهد با توجه بیشتر، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی جدی تری نیز اعمال کند.

وی با بیان اینکه، تاکنون در بررسی های مختلف استان جزو رتبه های اول و دوم کشور بوده که این مهم بدون همکاری ستودنی مردم امکان پذیر نبود از عملکرد مراقبین بهداشتی، پزشکان، پرستاران، بهورزان و دانشگاه علوم پزشکی در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مشارکت و تلاش سازنده، خوب و مستمر مردم استان برای کنترل شیوع بیماری کرونا در استان تقدیر کرد و ادامه داد: حقیقتا مردم استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اراده و تلاش جدی داشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کلانتری از تلاش‌ها و اقدامات رسانه‌ها و خبرنگاران استان در تولید و ارائه اطلاعات و اخبار و آگاهی بخشی های انجام شده در طول چند هفته گذشته در رابطه با پیشگیری و مقابله با کرونا هم قدردانی کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.