افزایش روند شیوع کرونا با تجمعات زنجانی‌ها در روزهای آینده
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: رفتار مردم نسبت به هفته گذشته تغییر کرده است، به طوری که شاهد حضور مردم در اجتماع هستیم.

پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۱۸ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با روند بیماری کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: شاخص‌های موجود نشان‌دهنده روند کاهشی بیماری کرونا با شیب ملایم در استان بوده و بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و به طور کلی روند بیماران بستری کرونایی در استان، نزولی است.

وی با بیان اینکه موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت ثابتی بوده و در استان شاهد یک سیر خفیف کاهشی هستیم که نتیجه هفته اول و دوم تعطیلات است، افزود: اگر مردم استان همچنان نکات بهداشتی توصیه شده را رعایت کنند، این روند کاهشی ادامه خواهد یافت ولی اگر بالعکس شود، به طوری که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود، قطعا از هفته جاری شاهد روند افزایش تدریجی ابتلایان به کرونا در استان خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه رفتار مردم نسبت به هفته گذشته تغییر کرده است، به طوری که شاهد حضور مردم در اجتماع هستیم، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها اگر این روند ادامه پیدا کند، قطعا در هفته‌های آتی شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان بوده و با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در رابطه با مشاغل هیچ تصمیم جدیدی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته نشده و تغییری در روند باز شدن فروشگاه‌ها اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: بر اساس این تصمیم، از ۲۳ فروردین‌ماه شاهد برخی تغییرات جدید در این زمینه خواهیم بود. موضوعی که اکنون کاملا در شهر محسوس است، رفت و آمد زیاد بوده و این موضوع حاکی از آن است که به تدریج به سمتی می‌رویم که زنجیره و فاصله اجتماعی دچار گسست خواهد شد.

قزلباش با بیان اینکه برخی از مشاغل (کم‌ریسک) دسته‌بندی و مشاغلی که فعالیت آنان ضروری است، با پروتکل‌های ابلاغی باز شده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اظهار کرد: فرآیند موجود باید تا پایان فروردین‌ماه ادامه پیدا کند، ولی اگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی بگیرد، همه موظف به اجرای آن خواهیم بود، هر چند که در مرحله اظهارنظر و پیشنهاد، حتما نظر خودمان را بیان خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همچنان درمان اصلی بیماری کرونا و کنترل و مبارزه با آن روند اجتماعی و راه‌حل اجتماعی است، گفت: اکنون در این قضیه رعایت فاصله اجتماعی بوده و در کنار آن مشارکت در طرح غربالگری و نیز غربالگری آزمایشگاهی، از جمله عناصر بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، افزود: پذیرش بیماران کرونایی در همه بیمارستان‌های استان انجام می‌شود ولی تمرکز پذیرش این بیماران در بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه وقایع صورت گرفته در کشورهایی با امکانات بسیار پیشرفته در خصوص کرونا نیز غیرقابل تصور بوده و کنترل امور، نیازمند همراهی جدی مردم است، ادامه داد: کادر درمانی استان با همه توان خود در حال خدمت‌رسانی است و خواهد بود ولی هدف از تذکرات داده شده، پیشگیری از وارد آمدن آسیب به جامعه است.

قزلباش خاطرنشان کرد: رسیدگی به جوانب مختلف ناشی از شیوع ویروس کرونا با همراهی دستگاه‌های دیگر ممکن شده ولی در حال حاضر وضعیت موجود نیازمند ورود و همراهی دستگاه‌های فرهنگی جامعه به لحاظ ادامه همراهی روحی و روانی برای ادامه روند کنونی، به‌ویژه پیشگیری از خستگی جامعه است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.