رئیس اتاق اصناف البرز: اصناف بازنده اصلی بحران کرونا هستند
رئیس اتاق اصناف البرز گفت: تا کنون ابلاغی مبنی بر بازگشایی صنوفی که پیش از این تعطیل شده بودند به اتاق اصناف ارسال نشده و این نشان می‌دهد صنوف غیر ضروری تا اطلاع ثانوی باید تعطیل باقی بمانند.

بهروز حصاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، شاهد اعمال ضوابطی از سوی ستاد مدیریت کرونا برای کاهش تجمعات و حضور مردم در سطح شهر بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه طبق این ضوابط تمامی صنوف غیرضروری استان همچنان تعطیل هستند، گفت: طی چند روز اخیر شاهد انتشار برخی مطالب در فضای مجازی مبنی بر امکان بازگشایی برخی صنوف بعد از تعطیلات نوروز هستیم که صحت ندارد.

وی توضیح داد: تا کنون ابلاغی مبنی بر بازگشایی صنوفی که پیش از این تعطیل شده بودند به اتاق اصناف ارسال نشده و این نشان می‌دهد صنوف غیر ضروری تا اطلاع ثانوی باید تعطیل باقی بمانند.

این مسئول اضافه کرد: مردم اطلاعات واقعی مربوط به بازگشایی صنوف را تنها باید از درگاه رسمی اتاق اصناف یا رسانه‌های معتبر استان پیگیری کنند.

حصاری توضیح داد: متاسفانه اصناف بازنده اصلی بحران کرونا هستند و طی یک ماه اخیر ضرر و آسیب زیادی را متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته سال چندان پررونقی برای صنوف نبود و بحران کرونا هم ضرر مالی صاحبان اصناف را چند برابر کرد و باعث شد بسیاری از آنها با چک‌های برگشتی مواجه و قرض و بدهیشان بیشتر شود.

رئیس اتاق اصناف البرز افزود: هر چند سلامت جامعه برای صاحبان صنوف از هر چیز دیگر مهمتر است ولی باید سازوکاری برای جبران بخشی از آسیب‌های آنها اندیشیده شود.

وی افزود: تصمیماتی که تا کنون از سوی هیات دولت در این خصوص گرفته شده پاسخگوی آسیب وارده به صنوف نبوده و باید دید در آینده چه تصمیمات جدیدی در این خصوص گرفته می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.