پلمب ۶۰ واحد صنفی استان سمنان در ۱۰ اخیر
رئیس اداره اصناف و تشکل های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهمیت همراهی واحدهای صنفی در مهار کروناویروس از پلمب ۶۰ واحد صنفی این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

محمدرضا برون در اولین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: پلمب این تعداد از واحدهای صنفی در حالی صورت گرفته که از قبل به این واحدها تذکر لازم درخصوص محدودیت فعالیت داده شده اما با توجه به تکرار تخلف ، پلمب شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت واحدهای صنفی غیر ضرور ، گشت‌های مشترک بازرسی در بازار و سطح شهر با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط صورت پذیرفته که تعداد ۱۹ هزار بازرسی در این خصوص انجام گرفته و تذکرات لازم ابلاغ شده است.

رئیس اداره اصناف و تشکل های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: از این تعداد بازرسی صورت گرفته حدود ۹۰درصد از واحدهای صنفی همکاری لازم درخصوص محدودیت فعالیت را داشته اند و بالغ بر ۲۷۰۰واحد صنفی نیز اخطار پلمبدریافت کرده اند.

برون خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و باتوجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا، تمامی مراکز تجاری و واحدهای صنفی غیر ضروری در سطح استان به استثنای برخی واحدهای صنفی تامین کننده مایحتاج عمومی مردم از ابتدای امسال تا ۱۵فروردین ماه تعطیل شدند.

وی اضافه کرد: طبق این مصوبه فعالیت اصناف در استان به سه دسته تقسیم بندی گردیده که دسته اول شامل صنوفی است که کالاهای اساسی و نیاز ضروری مردم را تأمین می کنند که با صد درصد ظرفیت می توانند فعالیت کنند ، گروه دوم شامل مشاغل و صنوف خدماتی هستند که نیاز مردم هستند ولی ضرورت کمتری دارند که این گروه در حداقل نیاز شهر و با ارائه لیست کشیک از سوی اتحادیه های زیربط فعالیت می کنند و دسته سوم نیز شامل اصناف غیر ضروری هستند که کاملا باید در این مدت تعطیل باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.