پلمب ۲۵۳۰ واحد صنفی متخلف در لرستان
جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان گفت: ۲۵۳۰ واحد صنفی متخلف در استان پلمب شده است.

دکتر محمود ثمینی با تبریک سال نو و گرامیداشت اعیاد شعبانیه در خصوص آخرین آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در لرستان، اظهار کرد: از مجموع ۱۸۳۰ نفر مشکوک مجموعاً ۶۸۰ نفر مثبت بوده‌اند که متأسفانه ۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، تصریح کرد: بیمارستان شهدای عشایر به این موضوع تعداد ۷۴۰ تخت اختصاص داده است که در حال حاضر ۲۳۶ نفر بستری هستند و حدود ۵۰۰ تخت آنکارد و آماده داریم.

معاون استاندار لرستان وی در خصوص تعداد تخت‌های icu، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ تخت مورد استفاده قرار گرفته و حدود ۵۵ تخت دیگر داریم که آمادگی ارائه خدمات به بیماران کرونایی را دارند.

ثمینی اضافه کرد: تعداد ۲۲۰ تخت نقاهتگاهی برای مراقبت‌های پس از ترخیص و احیاناً افرادی که مشکوک هستند و لازم بوده تحت مراقبت باشند تدارک دیده شده است.

وی با تقدیر از مردم فهیم لرستان بیان کرد: قاطبه مردم با فرهنگ بالا با موضوع برخورد کرده‌اند،

معاون استاندار لرستان با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا و همچنین ستاد استانی مدیریت کرونا، افزود: اماکن تجمعی به هر شکلی باید کاهش پیدا کند.

ثمینی عنوان کرد: یکی از عوامل اصلی انتقال ویروس، چرخه نیروی انسانی است و این امر بیشتر در تجمعات اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به ظهور دیرهنگام علائم نهایی بیمار و انتقال سریع ویروس، اظهار کرد: به همین منظور از اصناف خواهش کردیم که با همکاری لازم، این چرخه انتقال را محدود کنند که کسبه محترم با همکاری خوب، این چرخه انتقال را محدود کردند که جای تشکر دارد.

معاون سیاسی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: استان در زمینه کرونا به مرحله هشدار رسید و در عین حال طرح غربالگری به‌موقع و به‌خوبی در استان اجرا شد که با اجرای این طرح و جداسازی افرادی که به‌نوعی مشکوک بودند و افراد خود معرف توانستیم شناسایی‌های لازم را داشته باشیم.

ثمینی با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی، کادر پزشکی و درمان استان لرستان که در صفوف مقدم خدمت‌رسانی به بیماران هستند گفت: همه تلاش می‌کنیم که افزایش بیماری را کنترل کنیم و بخش اعظمی از این فرایند دست مردم است.

وی در ادامه با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: این طرح از ۸ فروردین‌ماه شروع شده که بر اساس آن از ورود افراد غیربومی به شهرهای مختلف جلوگیری می‌شود و برای اجرای این طرح در استان لرستان ۲۱ نقطه شناسایی شده که با تعداد ۱۲۰ نیروی پلیس در سه شیفت موضوع کنترل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به ایجاد سه ایستگاه سنجش سلامت با ۱۷۱ نفر پرسنل در سه شیفت کاری تصریح کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۹۷۴ خودرو با ۵۲ هزار و نه نفر سرنشین غربالگری شده‌اند.

ثمینی در خصوص برخورد قانونی با متخلفین اضافه کرد: رانندگان در صورت رعایت دستورالعمل هدایت می‌شوند اما در خصوص متخلفین اگر کسانی مقاومت کنند اعمال قانون شده و خودروی آن‌ها توقیف و اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی انجام خواهد شد و همچنین سایر هزینه‌های پارکینگ و خلافی‌های اتومبیل دریافت می‌شود.

وی با اشاره به واحدهای تجاری گفت: خیلی از اصناف به‌طور داوطلبانه همکاری کرده‌اند اما در خصوص اصناف غیرضروری که موجبات تجمع را ناخواسته ایجاد کرده‌اند و هشدارهای لازم به آن‌ها داده شده است که در این زمینه تعداد ۴۹ هزار و ۸۸۰ مورد بازدید در استان به عمل آمده است و تعداد ۲۵۳۰ واحد پلمپ شده و ۱۳۸۰ مورد اخطاریه صادر شده و از برخی از متخلفین تعهد کتبی به عمل آمده است.

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان گفت: خوشبختانه با رعایت مردم عزیز، عدم مسافرت و در خانه ماندن از تاریخ هشتم که اعمال دستورالعمل جدید را داشتیم تا روز جمعه ۲۰ درصد کاهش مصرف سوخت را در استان داشته‌ایم و همچنین تا روز گذشته ۱۰ درصد دیگر نیز به این کاهش افزوده شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.