خیرین، حوزه بهداشت و درمان را دریابند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با توجه به شیوع کرونا از خیرین سلامت درخواست کرد تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی را برای دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند تا مدافعان سلامت دغدغه‌ای به جز درمان نداشته باشند.

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی استاندار قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ویروس کرونا با توجه به فراگیری بالا در بخش‌های مختلف تاثیرات منفی خود را گذاشته است به همین جهت نیازمند همراهی و همکاری تمام بخش‌ها هستیم. اقدامات دولتی و برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و نیروهای مسلح نیز به کمک آمدند و با فراگیری این موضوع نیازمند همکاری خیرین است.

وی ادامه داد: بهترین و بالاترین خدمت ایثارگری و انفاق و خدمت برای سلامت مردم است در این راستا از خیرین سلامت مردم دعوت می‌شود کمک‌های خود را در راستای کمک به سلامت و حوزه بهداشت و درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یادآور شد: استان قزوین ظرفیت‌های خوبی دارد و خیرین نیکوکار، واحدهای تولیدی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها می‌توانند بخش بهداشت و درمان را همراهی کنند. مدافعان سلامت نباید دغدغه‌ای به جز درمان را داشته باشند لذا دانشگاه علوم پزشکی شماره حسابی را به این امر اختصاص داده و معرفی کرده است که خیرین می‌توانند کمک خود را به این حساب واریز کنند.

وی افزود: همچنین خیرین می‌توانند ماسک، لباس مورد نیاز پزشکی و تجهیزات پزشکی را خریداری کنند و توصیه می‌شود کمک‌های نقدی خود را به‌صورت متمرکز و فقط به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز کنند.

بازار قزوین ۲ هفته تعطیل می‌شود

حبیبی در خصوص بازار گفت: پیش از نوروز ۱۱ اتحادیه به صورت خودجوش واحدهای خود را تعطیل کردند و ما نیز بر این امر تأکید داشتیم که فعالیت فروشگاه‌ها، اصناف عرضه‌کننده کالاهای اساسی و داروخانه‌ها تداوم داشته باشد ولی سایر صنوف مانند پوشاک، کیف و کفش و فروشگاه‌هایی که ضرورتی به فعالیت ندارند تعطیل کنند.

وی در ادامه گفت: در خصوص بازار اصلی و برخی از اصناف همکاری کاسبان و مغازه‌دارن جهت تعطیلی کمرنگ بود لذا توقع داریم در ۲ هفته تعطیلات نوروز این کار صورت گیرد و تأکید بر این است که مجتمع‌های بزرگ تجاری بازار اصلی شهر تعطیل باشند چراکه باید زنجیره ارتباطی مردمی را قطع کنیم و اگر این امر محقق شود حذف کرونا سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اعلام کرد: تعطیلی بازار در ستاد ملی کرونا مصوب و به وزارت کشور ابلاغ شده است؛ در استان نشستی با اصناف، صنعت و معدن و عوامل دخیل در بازار داشته و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت؛ تأکید داریم که مجتمع‌های بزرگ تجاری، بازار و اصنافی که ضروری نیستند تا پانزدهم فروردین ماه تعطیل باشند.

وی تصریح کرد: در بقیه بازارها نیز کنترل و نظارت خواهیم داشت اما بازدیدهای میدانی ما در روز گذشته نشان داد فعالیت اصناف کم‌رنگ شده و حضور مردم در بازار کاهش یافته است ولی همین حضور کم مردم می‌تواند خطرناک و باعث انتقال ویروس به مردم باشد.

تولید ۷۰۰ هزار لیتر موادضدعفونی‌کننده و شوینده در قزوین

حبیبی اعلام کرد: ۳۱ واحد صنعتی خط تولید خود را برای تولید مواد ضدعفونی اختصاص دادند و تا به امروز ۷۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی ژل و مواد شوینده مرتبط با مهار کرونا در استان تولید شده است.

وی افزود: در حال حاضر چهار واحد تولیدی ماسک در استان قزوین فعالیت داشته و ماسک مورد نیاز کاردرمانی و مردم را تولید می‌کنند البته اولویت برای کار درمانی است. همچنین در استان ۲۷ کارگاه تولید ماسک توسط بسیج راه‌اندازی شده است که ظرفیت تولید بیش از ۲۰ هزار ماسک را دارد و اعلام کردند که می‌توانند در روز تا ۵۰ هزار ماسک هم تولید کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: برای ضدعفونی کردن معابر پارک‌ها و تجهیزات از ظرفیت بسیج، شهرداری‌ها و نیروهای مردمی استفاده شده و این ضدعفونی در نقاط شهر به صورت خودجوش انجام شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به تجهیز مراکز درمانی خاطرنشان کرد: سه نقاهتگاه در مرکز استان و شهرستان‌های تاکستان و آبیک راه‌اندازی شده است و تا به امروز و ضرورتی به استفاده از این نقاهتگاه‌ها نبوده است؛ همچنین یک بیمارستان صحرایی در استان تجهیز شده و تا به امروز نیازی به استفاده از این بیمارستان ۴۵ تختخوابی نبوده است.

حبیبی اضافه کرد: بیمارستان رحیمیان شهر الوند در اختیار بهداری سپاه قرار گرفته و مدیریت می‌کنند؛ در غربالگری از ظرفیت بسیج استفاده شده است و حضور پر رنگی برای پایش داشتند.

کاهش ۷۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی قزوین

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان تردد محورهای مواصلاتی استان حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده و علاوه بر آن شاهد کاهش مصرف بنزین نیز بودیم که نشان‌ می‌دهد اغلب مردم به توصیه‌ها و تذکرات توجه کرده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: اقلام بهداشتی از قبیل دستکش در اختیار جایگاه‌های عرضه سوخت قرار داده شده است بر اساس شواهد میزان مراجعات مردم به پمپ‌بنزین‌ها کاهش پیدا کرده و میزان تولید اقلام بهداشتی نیز در استان افزایش داشته است، به همین جهت نگرانی برای جایگاه‌های سوخت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به‌صورت ویژه از مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها که همپای دستگاه‌های اداری، اجرایی، بهداشت و درمان و بدون حاشیه پیش قدم شده و پویش‌هایی را راه‌اندازی کردند تشکر می‌کنم چراکه با آگاهی‌بخشی مردم را در جریان قرار دادند.

حبیبی در پایان یادآور شد: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم و نیروهای مسلح به‌ویژه بسیج، سپاه، نیروهای انتظامی و تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی هر چه سریع‌تر ویروس کرونا را از جامعه پاک کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.