فضای مجازی برای شایعه‌پراکنان ناامن است
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: شایعه‌پراکنان و فروشنده مواد ضدعفونی‌کننده در فضای مجازی بدانند پلیس وضعیت را رصد کرده و قطعا با این افراد برابر قانون به‌شدت برخورد خواهد شد.

سردار رحیم جهانبخش در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری ۱۵ شایعه‌پراکن و فروشنده مواد ضدعفونیکننده در فضای مجازی، اظهار کرد: این متهمان با انتشار فیلم، عکس و مطالب کذب و نیز فروش محصولات بهداشتی باعث ایجاد نگرانی بین شهروندان شده بودند.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و التهابات ایجاد شده در فضای مجازی از طریق پخش شایعات و اخبار کذب و فعالیتهای سودجویان در فروش محصولات بهداشتی افزایش داشت، افزود: در این فضا پلیس فتا اقدامات مقابله‌ای در این زمینه را آغاز و در این خصوص پنج نفر مورد ارشاد و توجیه قرار گرفته و ۱۵ نفر از مجرمان نیز به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

این مسئول بر تشدید و تداوم نظارت بر واحدهای صنفی و پایش‌های مستمر بر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون تشویش اذهان عمومی از طریق پخش اخبار دروغین در فضای سایبری جرم است و پلیس با هماهنگی قضائی با افراد متخلف که جو جامعه را متشنج کنند برخورد قانونی خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.