قالیباف و اشتباهاتی که تمامی ندارد
محمدباقر قالیباف سیاستمدار همیشه ناکام سالهای گذشته این روزها به فکر رهبری اصولگرایان افتاده است و بعد از ۱۲ سال امروز به جای رویای ریاست جمهوری رویای رئیس مجلس شدن را در سر می‌پروراند.

فائزه عباسی: یک هفته بعد از دوازدهمین انتخاباتریاست جمهوری بود که قالیباف به عنوان کاندیدای ناکام و کنار گذاشته اصولگرایانانتقاد از جناح راست را کلید زد. او که تصور نمی کرد جمنایی ها ابراهیم رئیسی رابه او ترجیح بدهند در روزهای آخر رقابت انتخابات ۹۶ با اکراه به نفع تولیت آستانقدس کنار رفت اما این کنار رفتن به معنای کنار گذاشتن کینه اصولگرایان نبود.

درست در همان روزها ایده نواصولگرایی را مطرحکرد و از جناح راست خواست تا پدرخوانده ها را کنار بگذارند. همین حرف باعث شد تاراست سنتی از موتلفه تا جامعه روحانیت مبارز مقابل او جبهه بگیرند. اما گویاقالیباف همچنان سودای رهبری در میان اصولگرایان را دارد.

قالیباف‌نامه یا مانیفست نواصولگرایی

تا چند ماه بعد از انتخابات تیرهای قالیباف یکریز و پی در پی جناح راست را نشانه رفت تا اینکه به یکباره در انتقاد بهاصولگرایان دست به قلم شد و فرمان آتش به اختیار برای جوانان اصولگرا صادر کرد. اونوشت: در ماههای گذشته بسیاری از شما به صورت حضوری و غیر‌حضوری با من ازدغدغه‌های جدی خود دربارة آینده کشور و انقلاب سخن گفتید. این شور و شوق و احساسِمسئولیتِ تحسین‌برانگیزِ شما مرا برآن داشت که دست به قلم برده و برخی نگرانی‌هایخودم را با شما و مردم عزیزمان در میان بگذارم. پایانِ رقابت‌هایِ انتخاباتی بهمعنایِ فراموش کردنِ ناکارآمدی‌هایِ دولتِ مستقر یا نادیده‌گرفتن برخی خطاهایِدوستانِ جبهه انقلاب نیست.

قالیباف با اشارهبه اینکه به این باور رسیدم که «تغییرِ اساسی در نحوه کنشِ جریانِ اصول‌گرایی» یکیاز مطالباتِ اصلیِ امروزِ شما جوانانِ مومن و دلسوزِ انقلاب و کشور است، تأکید کردکه اصول‌گرایی باید با حفظِ مبانی و ارزش‌هایِ انقلابیِ جمهوریِ اسلامی، حرکت درراستایِ «نو‌اصول‌گرایی» را هرچه زودتر آغاز کند. (اینجا)

بیشتر از یک سال است که از آن نامه نگاری ها وانتقادات می گذرد اما ماجرا هنوز برای او تمام نشده است و حالا حزب پیشرفتو عدالت که پرچم رهبری اش در دست قالیباف است از انتشار مانیفست «نواصولگرایی» سخنمی گوید. محسن پیرهادی عضو شورای مرکزی این حزب به باشگاه خبرنگاران جوان گفتهاست: تا دو هفته آینده مانیفست در شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایرانبه طور کامل تصویب و منتشر خواهد شد و بعد از انتشار در مورد ابعاد آن صحبت خواهیمکرد. ما تلاش کردیم این ایده را پیگیری کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.