ابتلای ۱۱۴ همدانی طی یک روز به کرونا/افزایش ابتلای کارمندان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: رکورد جدید ابتلای ۱۱۴ نفر به کرونا در شبانه روز گذشته در استان همدان به ثبت رسیده است.

دکتر رشید حیدری‌مقدم شنبه ۱۰ آبان ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کروناویروس همدان، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد علت ابتلا به کروناویروس حضور در دورهمی ها، تجمعات و مراسمات خانوادگی است.

وی با بیان اینکه تعداد ابتلای کارمندان ادارات به کرونا افزایش یافته است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: اگر مردم رعایت نکنند عبور از این مرحله سخت است و راه عبور از این شرایط، همکاری مردم و رعایت پروتکل هاست.

حیدری‌مقدم اضافه کرد: پیک سوم کرونا خطرناک است چراکه در پیک اول ۴۰۰ ، پیک دوم ۶۰۰ و پیک سوم ۹۶۰ بیمار کرونا در استان همدان بستری است.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵۸ نفر به علت علائم تنفسی مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند، از این تعداد ۱۲۸ مورد در بخش عادی و ۱۴ مورد در بخش آی‌سی‌یو بستری شده و حال ۴۲ نفر وخیم گزارش شده است.

وی ادامه داد: رکورد جدید ابتلای ۱۱۴ نفر به کرونا در شبانه روز گذشته در استان همدان به ثبت رسیده به طوریکه تعداد موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان از ابتدا تا امروز به ۶۴۲۶ مورد رسیده است و تاکنون ۴۹۹۹ نفر در استان همدان بهبود یافته اند و تعداد جانباختگان کرونا با فوت ۱۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان به ۸۶۶ نفر رسید.

حیدری‌مقدم تصریح کرد: آمار مبتلایان به کرونا در اسدآباد ۱۷۲ نفر، بهار ۳۸۹ نفر، تویسرکان ۳۷۱ نفر، رزن و درگزین ۳۳۸ نفر، فامنین ۱۰۱ نفر، کبودراهنگ ۴۰۹ نفر، ملایر ۱۲۳۱ نفر، نهاوند ۶۹۲ نفر، همدان ۲۵۴۳ نفر و مسافران مبتلا ۱۸۰ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در پایان یادآور شد: طبق آخرین تحقیقات و یافته ها خواب کافی، استفاده از ویتامین ها، عدم اضطراب و استرس در کنار رعایت دستورات بهداشتی از مهمترین عوامل جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز با اشاره به شرایط قرمز شهرهای استان همدان در حوزه کرونا گفت: مردم برای عبور از شرایط خاص فعلی باید در رعایت پروتکل ها همکاری کنند تا از شرایط قرمز فعلی عبور کنیم.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه بازرسی ها از محدودیت های اعلام شده بیشتر خواهد شد و با کسانی که رعایت نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، یادآور شد: مصوبات ستاد ملی کرونا به دستگاه ها ابلاغ و همه مصوبات برای دستگاه ها لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه محدودیت های گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ در سه شهرستان و محدودیت های ۳ و ۴ در مرکز استان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل ها بزرگترین کمک به کادر درمان کشور در شرایط فعلی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.