نیمه اول امسال ۵۰۰۰ سارق در کرمانشاه دستگیر شده است
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری پنج هزار سارق در نیمه نخست امسال، گفت: برخورد با سرقت نقش مهمی در ایجاد احساس امنیت در جامعه دارد.

سردار علی اکبر جاویدان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست خبری امروز (۲۴ مهر) با اشاره به تغییر زمان شروع برگزاری این هفته از ۱۳ مهر به ۲۷ مهر به دلیل تقارن آن با هفته پایانی ماه صفر گفت: امسال هفته نیروی انتظامی از ۲۷ مهر شروع و تا دوم آبان ادامه خواهد داشت.

جاویدان شعار امسال هفته نیروی انتظامی را "با هم برای امنیت و سلامت" عنوان کرد و افزود: این شعار نشان از دغدغه نیروی انتظامی در بحث سلامت مردم به‌ویژه در دوران شیوع کرونا است.

وی افزود: در حوزه سلامت، وزارت بهداشت محور کار است و در بحث امنیت نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، اما واقعیت این است تا زمانی که همکاری مردم و همه دستگاه ها نباشد توفیقی نه در بحث سلامت و نه در بحث امنیت حاصل نمی شود و شعار امسال هم بر این مسئله تاکید دارد که این دو نعمت پنهان تنها با همکاری همه آحاد و اقشار جامعه به دست آمده و حفظ می شود.

کشف ۴.۷ میلیون کالای سلامت محور غیرمجاز در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره در تمامی بحران ها پای کار بوده گفت: از زمان شیوع کرونا هم نیروی انتظامی پابه پای سایر دستگاه ها در میدان عمل حاضر بوده و نه تنها هیچ یک از فعالیت های این نهاد تعطیلی نشده، بلکه با لزوم اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، بر ماموریت های ناجا افزوده شده است.

وی افزود: تنها در شش ماهه امسال ۲۸ هزار و ۹۷۸ بازدید از سطح اصناف به عمل آمده که از این تعداد ۱۹۹۰ مورد به دلیل تخفات کرونایی پلمب شده اند.

جاویدان خاطرنشان کرد: همچنین در بحث کشفیات کالاهای سلامت محور از جمله ماسک و دستکش و ... چهار میلیون و ۷۷۹ هزار قلم کالا طی این مدت کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین در ایام شیوع کرونا، نیروی انتظامی حضور گسترده ای در بحث ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، اجرای طرح های فاصله گذاری اجتماعی و ... داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته نیروی انتظامی تمام خودروهای با خلافی بالای یک میلیون تومان، رفع توقیف می شوند، مالکان این خودروها می توانند با در دست داشتن مدارک در این یک هفته به ستاد ترخیص مراجعه کرده و خودروهای خود را تحویل بگیرند و طی دو ماه فرصت دارند تا خلافی خودرو را پرداخت کنند.

۵۰۰۰ "سارق" امسال دستگیر شدند

جاویدان در ادامه در تشریح عملکرد شش ماهه نیروی انتظامی، اولویت امسال این نیرو را مقابله با سرقت عنوان کرد و افزود: معتقدیم برخورد با این جرم نقش مهمی در ایجاد حس امنیت در جامعه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه متغیرهای بسیاری در افزایش سرقت در جامعه موثر است، افزود: حقیقت این است که بیکاری و مشکلات اقتصادی در افزایش این جرم موثر است و از طرفی آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، بیکاری و ... آمار این جرم را افزایش می دهد.

جاویدان خاطرنشان کرد: متاسفانه سررریز مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی به حوزه انتظامی وارد می شود ودر همین راستا باید مسئولان دستگاه های دیگر هم پای کار بیایند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از افزایش هفت درصدی سرقت در استان در شش ماهه امسال خبر داد وافزود: در بحث سرقت های مهم از جمله سرقت منزل و خودرو و ... ۹ درصد کاهش داشته ایم و افزایش سرقت ها به دلیل افزایش سرقت های خرد است.

جاویدان از انهدام باند ۲۵ باند سرقت در شش ماهه امسال خبر داد وافزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی از دستگیری پنج هزار سارق در این مدت خبر داد وافزود: این تعداد نسبت به شش ماهه سال گذشته حدود چهاردرصد افزایش داشته است.

جاویدان تصریح کرد: طرح های مقابله با سرقت هم طی این مدت ۱۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از کاهش ۵۰ درصدی نزاع های فردی و شرارت ها در استان خبر داد وافزود: متاسفانه نزاع های دسته جمعی طی این مدت ۱۲ درصد افزایش داشته است.

جاویدان در ادامه با اشاره به افزایش سه درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان گفت: طی شش ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۹۶۱ قاچاقچی در استان طی این مدت خبر داد و افزود: در شش ماهه امسال همچنین ۱۴ باند قاچاق در استان منهدم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

دستگیری ۲۸۹ نفر از اراذل و اوباشِ به نام کرمانشاه

جاویدان در ادامه در تشریح عملکرد پلیس امنیت عمومی گفت: یکی از ماموریت‌های این پلیس نظارت و برخورد با اراذل و اوباش است و در شش ماهه ابتدای امسال ۵۴۲ نفر از اراذل و اوباش در استان دستگیر شده که از این تعداد ۲۸۹ نفر از اوباش به نام استان هستند.

وی تاکید کرد: اراذل و اوباش باید بدانند که استان جای امنی برای آنها نیست و پلیس با هرگونه اوباش گری قطعا برخورد خواهد کرد و کسی که بخواهد در این زمینه قد علم کند، قطعا شناسایی شده و با او برخورد قاطع می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۱۸۷۳ نفر از مزاحمین خیابانی و نوامیس طی این مدت خبر داد و افزود: همچنین در شش ماهه امسال ۳۸ هزار و ۲۹۲ تذکر لسانی داده و چهار هزار دستگاه خودرو متخلف توقیف شده است.

جاویدان از وقوع ۲۰۶ فقره تیراندازی غیرقانونی در استان طی این مدت خبر داد وافزود: از این تعداد ۱۵۹ فقره تیراندازی کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از کشف ۹۸۵ قبضه اسلحه در شش ماهه امسال خبر داد وافزود: از این تعداد ۷۴۱ قبضه اسلحه شکاری و ۲۴۴ قبضه جنگی بوده است.

نیمه ابتدای سال، ۱۹۸ نفر در جاده های کرمانشاه جان باختند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از جان باختن ۱۹۸ نفر در تصادفات استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد وافزود: همچنین طی این مدت ۴۳۹۰ نفر در تصادفات استان مجروح شدند.

جاویدان تصریح کرد: در شش ماهه ابتدای سال تعداد تصادفات فوتی استان در مجموع درون شهری و برون شهری ۲۴ درصد کاهش داشته، تصادفات جرحی ۱۹ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۵۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در مجموع تصادفات استان طی این مدت ۴۷ درصد کاهش داشته و تعداد مجروحین ۲۰ درصد و تعداد فوتی های تصادفات ۳۰ درصد کاهش داشته است.

جاویدان در ادامه از کاهش ۳۵ درصدی جرائم فضای مجازی در شش ماهه ابتدای سال خبر داد و افزود: در حوزه این جرائم ۲۸۷ مورد برداشت غیرمجاز، ۵۵۵ فقره سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، ۸۴ فقره مزاحمت های اینترنتی و ۴۳ فقره انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی ثبت شده است.

دستگیری ۲۰۰۰ خرده فروش در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به کشفیات حوزه مواد مخدر اشاره و از کشف دو تن و ۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شش ماهه امسال خبر داد وافزود: عمده این مواد تریاک است.

وی افزود: طی این مدت ۲۴ باند مواد مخدر در استان منهدم و ۱۵۸ قاچاقچی و حدود دو هزار توزیع کننده و خرده فروش نیز دستگیر شدند.

جاویدان در ادامه در تشریح عملکرد معاونت اجتماعی انتظامی استان گفت: یک اپلیکیشن رایگان توسط این معاونت طراحی شده که تمام آموزش های پلیس در آن رایگان ارائه می شود و عمده آموزش های این معاونت بر بستر فضای مجازی تمرکز دارد.

وی از ارائه ۷۹۶۰ مورد خدمات مشاوره رایگان در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد وافزود: از این تعداد ۷۱ درصد پرونده ها به مصالحه ختم شده است.

هر دقیقه، یک ماموریت پلیسی در استان انجام می‌شود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به خدمات پلیس ۱۱۰ داشت و افزود: در نیمه ابتدای امسال ۶۸۸ هزار و ۶۰۶ تماس با این پلیس گرفته شده که از این تعداد ۲۷۲ هزار و ۶۳۵ تماس منجر به ماموریت شده است.

جاویدان خاطرنشان کرد: با انجام ۲۷۲ هزار ماموریت طی شش ماه، هر ماه ۴۵ هزار ماموریت و روزانه ۱۵۱۶ ماموریت، هر ساعت ۶۳ ماموریت و هر دقیقه یک ماموریت توسط پلیس ۱۱۰ استان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به تماس های سامانه ۱۹۷ هم اشاره کرد وافزود: در شش ماهه امسال بیش از ۱۳ هزار تماس با این سامانه گرفته شده که از این تعداد ۵۷۶۸ تماس برای قدردانی از پلیس بوده، ۱۸۱۹ تماس انتقاد بوده، ۵۱۹ تماس مربوط به پیشنهادات بوده، هفت تماس نیز مربوط به شکایت از پلیس بوده که به تشکیل پرونده منجر شده است.

فعلا خبری از جریمه های کرونایی در کرمانشاه نیست

وی در پایان اشاره ای هم به بحث جریمه های کرونایی داشت وافزود: اعمال این جریمه نیاز به دستورالعمل های خاصی دارد که در حال تدوین است و فعلا کرمانشاه جزو شهرهایی که مشمول قانون جریمه باشد، نیست.

وی افزود: فعلا در این زمینه ابلاغی به استان صورت نگرفته، اما به محض ابلاغ قطعا برابر دستورالعمل ها اقدام خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.