درباره واکسن کرونا نباید به مردم امید واهی داد
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شاید در این برهه حساس نیاز باشد موقتاً  رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها برای مدتی تعطیل شود  و از تجمع شهروندان در نقاطی از شهر که شناخته شده است، خودداری شود.

دکتر محمد نوری سپهر در گفت و گو با ایسنا در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: تنها راه مهم پیشگیری این است که از خانه تا خانه ماسک بزنیم، دست‌ها را به صورت مکرر بشوییم و فاصله فیزیکی را رعایت کنیم و از تجمعات، مسافرت، میهمانی و دور همی خودداری کنیم .

نوری سپهر ادامه داد: شاید در این برهه حساس نیاز باشد موقتاً رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها برای مدتی تعطیل شود و از تجمع شهروندان در نقاطی از شهر که شناخته شده است، خودداری شود.

وی موج جدید کرونا را بسیار وسیع و همه گیرتر از اسفندماه توصیف کرد و علت آن را عدم رعایت مردم دانست و گفت: شاید ویروس حالت بدتری به خود نگرفته باشد اما رعایت ما نسبت به اوایل شیوع این بیماری کمتر شده است .

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ داروی موثر و قطعی و یا واکسنی که بتوان گفت از ابتلا کرونا پیشگیری می‌کند و یا آن را درمان می‌کند، تولید نشده است .

نوری سپهر در خصوص تاثیر واکسن‌هایی که در برخی از کشورها ساخته شده است گفت: به مردم نباید امید واهی داد، حتی اگر واکسن موثری هم تولید شود، حداقل شش ماه تا یکسال پس از تزریق می‌توان موثر بودن آن را برای طولانی مدت ارزیابی کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.